• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون بهداشت وزارت بهداشت؛

نگاه جدیدی به راهکارهای حفظ سلامت افراد سالم داشته باشیم

  • کد خبر : 86591
  • 05 بهمن 1402 - 22:53
نگاه جدیدی به راهکارهای حفظ سلامت افراد سالم داشته باشیم
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه نیاز است به راهکارهای حفظ سلامت افراد سالم، نگاه جدیدی داشته باشیم، بر ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه تأکید کرد.

حسین فرشیدی امروز، ۵ بهمن در پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال برگزاری است، گفت: سلامت بانوان در حوزه بهداشت، بیشتر مورد توجه است، اما سلامت مردان نیز به واسطه جایگاه ویژه در خانواده و سلامت آن، دارای نقشی بسیار تعیین کننده و مهم است.

وی ضمن قدردانی از تلاش گروه اجرایی این کنگره، به نقش کنگره‌های سلامت محور و کاربردی در ارتقای فرهنگ سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش‌های کاربردی و سلامت محور در پرورش دانش، تبادل تجارب، علم، فکر و سلامت مردم بسیار تاثیرگذار است و در تحقیقات و کنگره‌های حوزه سلامت کشور نیز، بیش از گذشته به این موضوع توجه می‌شود.

فرشیدی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی درمانی و کنگره‌های علمی، اغلب بر اساس بیمار محوری طراحی می‌شود، اظهار کرد: با وجود اهمیت پرداختن به این امر، نیاز است به راهکارهای حفظ سلامت افرادی که سالم هستند، نگاه جدیدی داشته باشیم و در برنامه‌ریزی‌ها به این امر توجه کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همان‌گونه که به روزترین جراحی‌ها و تکنولوژی‌ها برای درمان در حال انجام است، با پیشگیری و رسیدگی مناسب در وقت مناسب، عوارض کاهش یافته و افراد سالم می‌مانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در کشور، تاکید کرد: با اجرای این پویش ملی، فشارخون بالا و دیابت بسیاری از مبتلایان که از بیماری خود اطلاع نداشتند، شناسایی شد که بیشتر این افراد در شهرهای بزرگ زندگی می‌کردند.

فرشیدی با بیان اینکه باید تلاش شود تا پیش از بیمار شدن افراد سالم جامعه، آنان را تحت مراقبت قرار دهیم، افزود: در این زمینه لازم است به بیماری‌ها با نگاه پیشگیرانه بنگریم و افراد را پیش از بیمار شدن، آگاهی بخشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: باید با اجرای پویش‌های ملی سلامت محور، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در حوزه سلامت، بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت را ۱۰ سال زودتر شناسایی کنیم تا از بروز بیماری‌هایی نظیر نارسایی های کلیه، بیماری‌های قلبی، عروقی و چشم پیشگیری شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پانزدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و هشتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی که از چهارم بهمن، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور اساتید، اعضای هیات علمی، پزشکان، دستیاران و دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده است تا فردا، ششم بهمن ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86591

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.