• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

از ظرفیت مشاوران حوزه علمیه در مراکز بهزیستی استفاده شود

  • کد خبر : 85828
  • 25 دی 1402 - 17:05
از ظرفیت مشاوران حوزه علمیه در مراکز بهزیستی استفاده شود
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با اشاره به اهمیت همکاری این سازمان با حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به شرایط حال حاضر آسیب‌های اجتماعی، باید بستر پویایی برای استفاده از رهنمودهای طلاب و مشاوران مذهبی فراهم شود.

نشست هماهنگی انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و حوزه‌های علمیه میان مسئولان بهزیستی فارس و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان امروز، ۲۵ دی‌ماه در شیراز برگزار شد.

در این نشست بر تعامل و هم‌افزایی در راستای راهبری فرهنگی جامعه هدف و توانمندسازی معنوی فرزندان بهزیستی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطبق با اهداف تفاهم‌نامه مذکور تأکید شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در این نشست ضمن ارائه توضیحات در خصوص عملکرد معاونت امور اجتماعی بهزیستی و نحوه پذیرش و ترخیص فرزندان در خانه‌های کودکان و نوجوان بهزیستی گفت: استفاده از ظرفیت طلاب و مشاورین حوزه علمیه در مراکز بهزیستی می‌تواند در فرآیند خدمت‌رسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

حمیدرضا محمودیان اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر آسیب‌های اجتماعی، باید بستر پویایی برای استفاده از رهنمودهای طلاب و مشاوران مذهبی فراهم شود تا کارشناسان تخصصی سازمان دوشادوش و همراه با طلاب حوزه علمیه خدمات تخصصی مبتنی بر آموزه‌های دینی را به جامعه هدف ارائه کنند و سطح کمی و کیفی خدمات ارتقا یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس، فراهم کردن زمینه‌های آشنایی، انس و الفت هرچه بیشتر مددجویان تحت پوشش و فرزندان مقیم در خانه‌های کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و الگوپذیری از الگوهای موفق ایرانی اسلامی موفق در همه عرصه‌ها را یکی از ماموریت‌های بهزیستی عنوان کرد و افزود: آموزش و تربیت مربیان متخصص و آشنا با مسائل دینی و فرهنگی باعث ترویج و توسعه زمینه‌های خدمت‌رسانی موفق به جامعه هدف خواهد شد.

وی به طرح‌های اجرا شده توسط بهزیستی فارس در خانه‌های کودک و نوجوان اعم از خادمین کوچک، صاحبدلان بزرگ، طرح ادبیات معنوی خانه‌ها، بسط فضائل امیرمومنان علی(ع) در خانه‌های کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: باید تاب‌آوری فرزندان با تکیه بر بعد معنوی در چالش‌ها را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

مشاور اجرایی مدیر کل بهزیستی فارس نیز در این جلسه تهیه متن تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین بهزیستی و حوزه علمیه را هدف اصلی این نشست عنوان کرد و گفت: حمایت از طلاب و روحانیون نیازمند خدمات توانبخشی و مددجویی،همکاری طلاب و روحانیون مستعد و توانمند در زمینه مددکاری و مشاوره با اداره‌کل بهزیستی فارس، تسهیل زمینه اعطای مجوز مشاوره اسلامی به طلاب فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی و مشاوره اسلامی از طرف بهزیستی بخشی از موارد مورد نظر در انعقاد این تفاهم‌نامه است.

سلیم حقیقی به همکاری و استفاده از ظرفیت حوزه علمیه استان در جهت تحقق و اعتلای اهداف نوع دوستانه بهزیستی فارس و ارتقای شاخص‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مستمر جلسات و نشست‌های تعاملی فی مابین حوزه و بهزیستی و آموزش مربیان خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی توسط کارشناسان حوزه علمیه بخش دیگری از مفاد این تفاهم‌نامه خواهد بود.

حجت‌الاسلام کوچکی، مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه فارس نیز در این جلسه گفت: با تمامی امکانات و ظرفیت‌های در اختیار، آماده همکاری با سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات جهادی بر پایه آموزه‌های دینی و مذهبی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85828

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.