• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

همکاری صنعتگران برای کمک به اشتغال مددجویان بهزیستی فارس

  • کد خبر : 84497
  • 10 دی 1402 - 14:58
همکاری صنعتگران برای کمک به اشتغال مددجویان بهزیستی فارس
تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سال رشد تولید و به منظور توانمندسازی و اشتغال گروه‌های هدف بهزیستی به امضا رسید.

به گزارش سحاب پرس، معرفی متقاضیان واجد شرایط جویای کار به کارفرمایان، کارخانجات و کارگاه‌های معرفی شده برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی کارفرمایی در قبال به‌کارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده جهت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما (۲۳%) در قبال به‌کارگیری گروه‌های هدف بهزیستی برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه هستند.

همچنین همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاه‌های معرفی شده جهت پرداخت یارانه ارتقای کارایی معلولین در قبال به‌کارگیری معلولان تحت پوشش بهزیستی برابر دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور و معرفی شرکت‌هایی که با نیت خیر خواهانه از مددجویان بهزیستی حمایت می‌کنند، در راستای بخشودگی مالیاتی ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس امروز، ۱۰ دی‌ماه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در شهرک‌های صنعتی استان برای اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی همیشه در عرصه‌های مختلف اجتماعی پای کار بوده اند و در این حوزه نیز اهتمام خود را انجام خواهند داد.

سیدمصطفی هاشمی  با بیان اینکه در زمینه اشتغال و به‌کارگیری معلولان، مددجویان و زنان سرپرست خانوار در واحدهای صنعتی و تولیدی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد، افزود: افراد معلول دارای توانمندی‌های خاص و ویژه‌ای هستند که در بخش تولید و صنعت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی، صنعتگران و فعالان صنعتی می‌توانند از این مشوق‌ها نیز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس تصریح کرد: هم اینک بیش از ۷۶۲۳ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است از این تعداد ۳۳۵۶ واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی با اشتغال ۴۲۲۰۰ درمرحله تولید است که می‌توانند بخشی از ظرفیت خود را به افراد جامعه هدف بهزیستی اختصاص دهند و در این زمینه مانیز از این واحدها حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به مددجویان متقاضی شغل گفت: با توجه به نیاز واحدهای صنعتی به افراد ماهر و آموزش دیده، ارتقای سطح مهارتی و فنی مددجویان سبب تسریع در به‌کارگیری و پایداری اشتغال می‌شود.

هاشمی  اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه گام‌های موثری در زمینه حمایت از خانواده‌ها، اشتغال و امنیت روانی افراد تحت پوشش برداشته خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این مراسم، امضای تفاهم‌نامه توسعه اشتغال‌زایی برای معلولان با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را فراهم کردن زمینه‌ای را برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش این سازمان عنوان کرد.

محمدرضا هوشیار با بیان اینکه سازمان بهزیستی در دهه اخیر به سمت سازمان تخصص محور در حوزه‌های امدادی و اجتماعی حرکت کرده است، گفت: هدف اصلی این سازمان توانمندسازی مددجویان است.

وی با بیان اینکه برای کارفرمایانی که نسبت به به‌کارگیری مددجویان اقدام کنند بر مبنای تعداد اشتغال تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: بر اساس شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده است، در تلاش هستیم بتوانیم مشکلات اشتغال گروه‌های هدف را کاهش دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84497

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.