• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

پیگیری حل مشکل تسهیلات بانکی صنعتگران

  • کد خبر : 84470
  • 09 دی 1402 - 21:54
پیگیری حل مشکل تسهیلات بانکی صنعتگران
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دغدغه دریافت تسهیلات بانکی را از جمله مشکلات صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی شیراز عنوان کرد و گفت: این هفته جلساتی با مدیر عامل بانک‌ها در تهران داریم که درصدد هستیم مشکل تسهیلات بانکی صنعتگران را در این جلسات پیگیری کنیم.

محمد مهدی برادران امروز، ۹ دی‌ماه در سفر به شیراز و در نشست تخصصی با صنعتگران و فعالان اقتصادی استان فارس اظهار کرد: دولت سیزدهم درصدد است که با اولویت قرار دادن شعار سال تحت عنوان «رشد تولید، مهار تورم» و تلاش برای تحقق این شعار بتواند همزمان هم بحث مهار تورم را دنبال کند و هم تمام تلاش خود را جهت رشد تولید به کار بگیرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ممکن است برخی سیاست‌های دولت ناظر بر سیاست‌های مهار تورم و بعضی هم ناظر بر رشد تولید باشد؛ اولویت دولت این است که از مسیر رشد تولید به سمت مهار تورم حرکت کند چراکه اگر بنا به هر دلیلی تولید کاهش یابد در مهار تورم هم توفیقی پیدا نمی‌کنیم.

برادران اضافه کرد: به دلیل اهمیت حل مشکلات صنعتگران، امروز یک روز کامل را به بازدید از شهرک صنعتی شیراز اختصاص دادیم و در این بازدید مشکلات بیش از ۴۰ واحد تولیدی به صورت حضوری مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیران استانی همراهی کردند، مشکلات واحدهای صنعتی دسته‌بندی شد؛ برخی از این مشکلات در سطح استانی بود که مقرر شد توسط معاون استاندار و مدیران مربوطه در استان پیگیری شود، بعضی از مسائل هم در سطح ملی قابل حل است که دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی از صنعتگران با مشکلات تأمین ارز و توقف کالاها در گمرک رو به رو بودند که این مشکلات با تفاهم‌نامه‌ جدیدی که با بانک مرکزی منعقد شده قابل حل است.

وی، دغدغه دریافت تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی دانست و گفت: از سال گذشته وعده اعطای تسهیلات بانکی به صنعتگران داده شد اما وعده اجرایی نشد؛ این هفته جلساتی با مدیر عامل بانک‌ها در تهران داریم که درصدد هستیم مشکل تسهیلات بانکی صنعتگران را در این جلسات پیگیری کنیم.

برادران یادآور شد: صنعتگران فارس مطالبات به حقی دارند که رسیدگی به این مطالبات را در دستورکار قرار داده‌ایم، برخی صنعتگران در خصوص وجوهی که اتاق بازرگانی اخذ می‌کند مطالبه‌ای داشتند و از آنجا که ما معتقدیم این مبالغ نباید به هزینه تولید بینجامد، قرار شد این مطالبه توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود.

وی گفت: در حال حاضر برخی ظرفیت‌ها که در دیپلماسی کشور در حوزه خارجی ایجاد شده به صادرات کشور کمک خواهد کرد؛ این در حالی است که حجم عمده‌ای از صادرات ما به کشور عراق است اما اخیراً مشکلات ارزی توسط بانک مرکزی عراق ایجاد شده بود که با تمهیدات بانک مرکزی ایران این مشکل هم در حال برطرف شدن است‌ و امیدواریم با رفع این مشکل تا پایان سال بتوانیم تعهدات خود را در حوزه صادرات محقق کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان فارس را یکی از استان‌ها با پتانسیل بالای صنعتی، معدنی و کشاورزی دانست و گفت: این استان از ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری بهره می‌برد؛ با این حال برخی مشکلات نشانگر این است که در جایی ظرفیت سرمایه‌گذاری هست اما زمین نیست، در جایی زمین هست کارگر نیست، یا کارگر هست تسهیلات بانکی یا ارز برای واردات نیست.

وی خواستار همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی متناسب با بالا رفتن رشد تولید، سرمایه‌گذاری و افزایش اشتغال شد و گفت: برگزاری جلسات مستمر می‌تواند به تسریع امور در این عرصه کمک کند؛ برخی موارد هم نیازمند ستاد تسهیل ملی است که قطعا دنبال می‌شود.

رفع دغدغه صنعتگران در خصوص افزایش سهمیه ارزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت فارس پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی در استان فارس و حل این مشکلات است که هر هفته این مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ریاست استاندار مطرح و بخشی از این مشکلات نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف می‌شود.

حمیدرضا ایزدی افزود: برخی از مسایل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به ویژه واحدهای صنعتی در حوزه مدیران کشوری است که باید با دستورات و پیگیری این مدیران حل شود؛ لذا ما در حال رایزنی با مسئولان کشوری هستیم تا این مشکلات از طریق حضور آنها در واحدهای صنعتی در استان فارس و تدابیری که این مدیران اتخاذ می‌کنند رفع شود.

وی گفت: امروز در نشستی با صنعتگران مشکلات آنها پیگیری شد و همچنین در بازدید از چند واحد صنعتی تصمیمات لازم برای رفع دغدغه چند واحد صنعتی در خصوص افزایش سهمیه ارزی اتخاذ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از قابلیت، توانمندی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان و متنوع از وضعیت تولید و صنعت در فارس و شیراز گفت:ضمن تشکیل جلسات متعدد، کارگروه و کمیته‌های تخصصی از همه ظرفیت‌های قانونی برای رفع موانع تولید استفاده می‌کنیم؛ همچنانکه همه ارکان استان برای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گام‌هایی برداشته و تعامل دارند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت فارس، ایزدی با تأکید بر اینکه با وحدت رویه رفع موانع بنگاه‌های اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی سطح استان شاهد گشایش خوبی برای تولیدکنندگان هستیم افزود: رویکرد بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایجاد اشتغال پایدار در دستورکار قراردارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84470

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.