• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

راه‌اندازی ۸۰ مرکز آموزش جوار صنعت در فارس

  • کد خبر : 90206
  • 20 اسفند 1402 - 20:32
راه‌اندازی ۸۰ مرکز آموزش جوار صنعت در فارس
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس از راه‌اندازی ۸۰ مرکز جوار صنعت در واحدهای صنعتی بالای ۱۰۰ نفر اشتغال در این استان خبر داد.

رهام کیائی امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تعامل و همکاری مناسب بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی در واحدهای صنعتی گفت: با تداوم این همکاری‌ها شاهد ارتقای وضعیت آموزش‌های مهارتی در صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش صنعت کمبود نیروی ماهر آموزش دیده است، گفت: برنامه‌ریزی برای نیازسنجی مهارتی واحدهای صنعتی از طریق احصای نیازهای آموزشی آن‌ها و هدفمند کردن آموزش‌ها در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیان کرد: این مرکز دارای ۶ کارگاه ثابت با امکانات و تجهیزات کامل است که توانسته با هماهنگی و ارتباط مناسب با واحدهای صنعتی خدمات مناسبی را ارائه دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به راه‌اندازی ۸۰ مرکز آموزش جوار صنعت در واحدهای صنعتی بالای ۱۰۰ نفر اشتغال در استان گفت: از این تعداد ۲۰ مرکز در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به فعالیت می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار صنعت و رونق تولید است، گفت: ارتقای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی  راهی برای ایجاد سرمایه انسانی و تقویت رشد اقتصادی است.

سیدمسعود عظیمی با اشاره به رشد سریع فناوری در بخش صنعت بر به‌روزرسانی محتوای آموزشی در دوره‌های آموزشی مهارتی تاکید کرد و افزود: ضروری است با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای سطح کیفی آموزش‌ها متناسب با تغییرات فناوری و ارتقای تکنولوژی به‌روزرسانی شود.

وی، هم‌افزایی با بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز تحقیق و توسعه کارخانجات برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را از راهبردهایی موثر در ارتقای آموزش‌ها در بخش تولید و صنعت برشمرد و افزود: اقدام مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راه‌اندازی مراکز بین کارگاهی و جوار کارگاهی در توانمندسازی کارگران و تکنسین‌ها نقش مهمی برعهده دارد.

عظیمی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های این شرکت توانمندسازی واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است، گفت: امسال برای افزون بر ۳۵۰۰ فعال و شاغل مستقر در واحدهای صنعتی دوره‌های آموزشی برگزار شده و بخشی از هزینه این دوره‌ها از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تامین شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس  در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین این شرکت و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه در مراکز زیر نظر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و صدور گواهینامه‌های معتبر از گسترش و توسعه همکاری‌ها در راستای ارتقای بخش صنعت استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90206

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.