• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی؛

غربالگری بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم فارس در پویش ملی سلامت طی یک روز

  • کد خبر : 84143
  • 05 دی 1402 - 18:04
غربالگری بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم فارس در پویش ملی سلامت طی یک روز
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین آمارهای غربالگری در پویش ملی سلامت تا امروز، ۵ دی ۱۴۰۲ گفت: طی شبانه‌روز گذشته و با پیگیری کارشناسان سلامت، ۸۰ هزار و ۵۰۱ نفر از مردم فارس در این پویش غربالگری شده‌اند.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۵ دی ماه ضمن دعوت از مردم برای حضور و پایش سلامتی خود در این پویش ملی اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۵۴ مورد غربالگری انجام شده از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون در سطح استان، ۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۱۰ هزار و ۲۰۵ نفر نیز با احتمال دیابت شناسایی شدند.

وی با اشاره به غربالگری ۸۰ هزار و ۵۰۱ نفر در این پویش طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس بیان کرد: از این تعداد، یک‌هزار و ۷۲۵ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۴۸۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  ادامه داد: منظور از «احتمال دیابت»، قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالا است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، در سراسر کشور و با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجرا است، از افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه های غربالگری، فشارخون و قندخون خود را اندازه‌گیری کرده و یا با ورود به سامانه خوداظهاری پویش ملی سلامت، به نشانی اینترنتی https://health.mci.ir ، پرسشنامه خود اظهاری تکمیل کنند.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84143

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.