• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

صدور مجوز نخستین پروانه ساخت نان سنگک و نان بربری کامل در شیراز

  • کد خبر : 81435
  • 15 آذر 1402 - 2:13
صدور مجوز نخستین پروانه ساخت نان سنگک و نان بربری کامل در شیراز
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از صدور مجوز نخستین پروانه ساخت نان سنگک کامل و نان بربری کامل برای نخستین بار در کشور در شیراز خبر داد.

سیدمحمد مظلومی امروز، ۱۴ آذرماه گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر عمده نان‌های مصرفی کشور به «نان سفید» اختصاص دارد که از آرد سبوس‌گیری و جوانه‌گیری شده تولید می‌شود، طرح تولید نان کامل برای نخستین بار در کشور از بهمن سال گذشته در استان فارس با قیمت یارانه‌ای آغاز شد.

وی با بیان اینکه پس از استان فارس، استان‌های دیگر کشور نیز این اقدام را در استان خود آغاز کردند، گفت: این طرح در استان فارس با ۱۷ نانوایی آغاز شد و در حال حاضر این آمار به ۴۰ نانوایی افزایش پیدا کرده است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه در خصوص توسعه تولید نان کامل در استان فارس بیان کرد: نخستین پروانه ساخت (سیب سلامت) نان سنگک کامل و نان بربری کامل در شیراز صادر شد و امید است شاهد توسعه این اقدام مهم در استان فارس و دیگر استان‌های کشور باشیم.

مظلومی با تصریح اینکه نخستین خط تولید آرد کامل از اردیبهشت ۱۴۰۱ در استان فارس نیز افتتاح شد، افزود: مسئولان استان فارس در تلاش هستند که خط دوم تولید آرد کامل نیز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد و در استان فعال شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نان کامل در همه استان‌های کشور از سوی شورای سلامت و امنیت غذایی کشور به تمامی استانداران از شهریور ۱۴۰۲ ابلاغ شده است، ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک، درصد بیشتری از نان‌های تولیدی کشور، نان کامل باشند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مظلومی همچنین از برگزاری «نخستین همایش ملی و تخصصی نان و غلات کامل» به میزبانی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استانداری فارس در آبان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81435

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.