• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

سلامت دانش‌آموزان به گفتمان اساسی استان فارس تبدیل شود

  • کد خبر : 81157
  • 11 آذر 1402 - 17:43
سلامت دانش‌آموزان به گفتمان اساسی استان فارس تبدیل شود
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند، تأکید کرد: مسئله سلامت دانش‌آموزی باید به گفتمان اساسی استان فارس تبدیل شود.

محمدخلیل عسکری امروز، ۱۱ آذرماه در دیدار با کامران باقری لنکرانی، رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور در شیراز گفت: دانش‌آموزان امروز، پدران و مادران آینده کشور هستند و توجه به سلامت آن‌ها در این سن از بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها در آینده جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مسئله سلامت دانش‌آموزی باید به گفتمان اساسی استان فارس تبدیل شود و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در خصوص این مسئله نقش‌آفرینی کنند.

عسکری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه است، گفت: جامعه نخبگانی متناظر با تخصصی که دارند وارد آموزش و پرورش شده و در مسیر تعلیم و تربیت به این دستگاه عظیم کمک کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم کار خود را بر مبنای سند تحول بنیادین انجام می‌دهد، افزود: مواردی که در این سند بیان شده است، مربوط به همه نسل‌ها و اقوام در تمام ادوار است و طبق دستورات رهبر معظم انقلاب این سند اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد تا یک کارگروه مشترک با مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت ایجاد شود و سپس ادامه داد: از سوی وزیر آموزش و پرورش، آموزش و پرورش استان فارس به عنوان کریدور و گذرگاه علمی و فناورانه ایران و جهان انتخاب شده است لذا در این خصوص همکاری مشترک با مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور امری بسیار مهم است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور نیز در این دیدار گفت: یکی از آسیب‌هایی که فضای مجازی بر روی نسل جوان گذاشته این است که برخی نوجوانان ما الگوهای خود را از شخصیت‌هایی در فضای مجازی می‌گیرند که این افراد در واقعیت چیز دیگری هستند.
کامران باقری لنکرانی گفت: موضوع چاقی و بیماری‌های ناشی از آن در حال تبدیل به یک بحران است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی از آموزش و پرورش آغاز شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور به شاخص امید در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مرحله نوجوانی و جوانی مرحله‌ای است که الگوها نقش بسزایی دارند و معرفی الگوهای موفق منجر به افزایش امید در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81157

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.