• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
هیات ورزش های همگانی استان فارس

ثبت دو رکورد ورزشی با سطح ملی در شیراز

  • کد خبر : 81036
  • 09 آذر 1402 - 9:47
ثبت دو رکورد ورزشی با سطح ملی در شیراز
سجاد زارعی رئیس کمیته ثبت رکورد های ورزشی استان فارس در این مراسم گفت: برای ثبت رکوردهای ملی، افراد علاقه‌مند میبایست درخواست کتبی خود را به دفتر هیات ورزش های همگانی استان ارائه کنند. سپس درخواست‌ها توسط کمیته فنی بررسی شده و به جهت اخذ مجوز ثبت به فدراسیون ورزش های همگانی ارسال میشود.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان فارس: به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، دو رکورد ورزشی توسط ورزشکاران برجسته فارس علیرضا نصیری و عباس زاهدیان نسب در شیراز به ثبت رسید. این دو رکورد، تعداد رکوردهای ملی در استان فارس را به ۶۱ رکورد افزایش داد.

علیرضا غلامیان سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس در این رابطه بیان داشت: رکورد اول توسط علی رضا نصیری برتری یافته است. او توانست با خم کردن لوله‌های آهنی با مشخصات استثنایی، رکورد قبلی را شکسته و نام خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت برساند. لوله‌های آهنی دارای قطر ۵ سانتیمتر، ارتفاع ۱ متر و نیم، و ضخامت نیم میلیمتر بودند. در رکورد قبلی، تعداد ۲۲ لوله به زاویه‌ای ۹۰ درجه خم شده بودند، اما علی رضا نصیری توانست با خم کردن ۳۹ عدد لوله در مدت زمان ۱ دقیقه، رکورد جدید را به بنام خود تغییر دهد .

وی افزود: رکورد متفاوت دیگر توسط عباس زاهدیان نسب بود او بیشترین تعداد شکستن سنگ‌های قرنیز را در زمان محدود ۱ دقیقه به ثبت رساند و نام خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت برساند. سنگ‌های قرنیز با ابعاد طول ۶۰ سانتیمتر، عرض ۱۰ سانتیمتر و قطر میانگین ۱۷ میلیمتر بودند. وی افزود : رکورد قبلی کشور در این حوزه ۸۳۲ عدد شکسته شده بود، اما عباس زاهدیان نسب توانست با شکستن ۱۳۰۳ عدد سنگ، رکورد جدید را به ثبت برساند.

هادی رضای رئیس کمیته ثبت رکورد های ورزشی کشور در حاشیه این ثبت رکورد گفت : این دو رکورد در دومین کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت میرسند. اما لازم به توجه است که این رکوردها تا پایان سال ۱۴۰۲ قابل شکستن هستند.

سجاد زارعی رئیس کمیته ثبت رکورد های ورزشی استان فارس در این مراسم گفت: برای ثبت رکوردهای ملی، افراد علاقه‌مند میبایست درخواست کتبی خود را به دفتر هیات همگانی استان ارائه کنند. سپس درخواست‌ها توسط کمیته فنی بررسی شده و به جهت اخذ مجوز ثبت به فدراسیون ورزش های همگانی ارسال میشود

ثبت این دو رکورد ورزشی که با حضور امیر رضایی فرمانده ارتش ، سردار علیپور فرمانده یگان ویژه فراجا و جمع عظیمی از کارکنان کادر و وظیفه نیروهای مسلح انجام شد، استان فارس به عنوان یکی از مراکز برجسته ثبت رکورد های ورزشی در دنیا به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81036

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.