• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
مدیرکل صدا و سیمای فارس؛

ائمه جمعه در تمام شئون الگو باشند

  • کد خبر : 81021
  • 08 آذر 1402 - 18:19
ائمه جمعه در تمام شئون الگو باشند
مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نقش نماز جمعه در حرکت اجتماعی مردم گفت: ائمه جمعه باید ائمه محلات و در همه شئون الگو و پیشانی باشند.

احمد پهلوانیان امروز، ۸ آذرماه در دیدار با مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: نماز جمعه یک رسانه است و رسانه‌ای متکی بر ارتباط روبه‌رویی است که در علم ارتباطات این دسته از رسانه‌های سنتی اثرگذار و قوی هستند. شاید از بعد کمی، سطح تماس محدودی داشته باشند اما از نظر کیفی عمق تاثیر فراوانی دارند.

وی افزود: در سنت ارتباطی عالم اسلام و ایران، محراب و منبر دو رسانه سنتی متکی بر ارتباطات شفاهی و بسیار موثر هستند که البته هر دو رسانه در کنار هم در نماز جمعه جمع شده است و خطابه به عنوان رسانه منبر و رکعت نماز جمعه به عنوان محراب از عناصر آن است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد: قوی‌ترین و اثرگذارترین رسانه سنتی مبتنی بر معارف دینی اسلامی، نماز جمعه است و نماز جمعه فراتر از بعد رسانه‌ای یک سلوک عبادی مهم، اثرگذار است و شرافت و منزلت دارد و دارای بعد مناسکی است.

پهلوانیان بیان کرد: نماز جمعه فراتر از بعد رسانه، سلوک عبادی و حضور مناسکی، یک حرکت اجتماعی به معنای عام است که سیاست، اقتصاد و نظام اجتماعی را در خود دارد و این اهمیت و جایگاه نماز جمعه را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ائمه جمعه باید ائمه محلات و در همه شئون الگو و پیشانی باشند و بقیه امور بر منوال آن تنظیم شود، افزود: نقش امام جمعه بسیار والا و حیاتی است و اگر نقش، کارکرد نداشته باشد، اثر نخواهد داشت و نقش امام جمعه با کارکرد آن معنی پیدا می‌کند و بخش عمده ای از تبلیغات رسانه‌های معاند این است که نقش و کارکردها را از هم جدا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با تأکید بر اینکه باید کارکرد، منزلت و اثرگذاری نقش و جایگاه امام جمعه را به‌خوبی تبیین کنیم، افزود: باید منزلت امام جمعه در پیشرفت شهرستان و استان نشان داده شود و اگر در منطقه‌ای مشکلی است، امام جمعه به‌عنوان پیشانی کار مطلب را بیان کند و رسانه به عنوان بخشی که به امامت جمعه اقتدا می‌کند آن مشکل را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

پهلوانیان، برپایی میز خدمت مدیران و دستگاه‌های اجرایی در استان را قبل از خطبه‌های نماز جمعه و در محل برپایی نماز جمعه کار ارزشمندی بیان کرد و گفت: باید با انعکاس پریایی میز خدمت برای رفع مشکلات مردم در پایگاه‎های نماز جمعه و مساجد، زمینه تقویت جایگاه نماز جمعه را مهیا کرد و در کنار مسائل و مشکلات، بازشدن گره‌ها و امیدآفرینی‌ها را در قاب رسانه به مردم نشان داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81021

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.