• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

تجلیل از مختار کمیلی و محمدعلی پیشاهنگ در برنامه صحبت یار

  • کد خبر : 80352
  • 01 آذر 1402 - 20:22
تجلیل از مختار کمیلی و محمدعلی پیشاهنگ در برنامه صحبت یار
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، از مختار کمیلی و محمدعلی پیشاهنگ، دو پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نی‌ریز با اهداء لوح تقدیر از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس تجلیل شد.

به گزارش سحاب‌پرس و به نقل از هورگان، مختار کمیلی متولد سال ۱۳۳۹ نی‌ریز است که با مدرک دکترا در رشته زبان و ادبیات پارسی، هم‌اکنون در مرتبه دانشیاری دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان مشغول به فعالیت است.

تاکنون از وی کتاب‌هایی، چون تصحیح دیوان اشعار چندین تن از شاعران بزرگ نی‌ریز از جمله فرهاد و شیرین شعله نی‌ریزی، دیوان عمان نی‌ریزی، دیوان شهاب نی‌ریزی، دیوان سحاب نی‌ریز‌ی و منشأت و اشعار شمس‌المعالی نی‌ریزی و همچنین کامل‌التعبیر به چاپ رسیده است.

کمیلی برگزیده ششمین جشنواره نقد کتاب و برگزیده همایش دو سالانه تصحیح متون در کشور شده و مقالات متعددی در حوزه فرهنگ و تاریخ و ادبیات نی‌ریز در هفته‌نامه‌های محلی از جمله عصرنی‌ریز و نی‌ریزان فارس به چاپ رسانده است.

محمدعلی پیشاهنگ نیز متولد سال ۱۳۱۷ نی‌ریز است که پس از گرفتن مدرک کارشناسی ریاضی از دانشسرای عالی تهران، به استخدام آموزش و پرورش درآمد.

این پژوهشگر پرکار کتاب‌های متعددی در حوزه فرهنگ، تاریخ و هنر نی‌ریز به چاپ رسانده از جمله خوشنویسان نی‌ریز، نی‌ریز در گذر زمان، ادیب نی‌ریزی، پلنگان نی‌ریز، قنات‌های نی‌ریز، ریاضیدانان فارس و نی‌ریز و… همچنین کتاب‌های: نی‌ریز در شعر شعرا، حکام نی‌ریز، و کشکول نی‌ریز از این نویسنده در دست چاپ است.

پیشاهنگ تاکنون مقالات متعددی با موضوع فرهنگ، هنر و تاریخ در روزنامه‌های آزادگان، اطلاعات، کیهان، خبر جنوب، عصر مردم، پارس شیراز و هفته‌نامه‌های محلی از جمله عصر نی‌ریز، نی‌ریزان فارس، عصر اوز، عصر داراب، تماشا، نیم‌نگاه و… به چاپ رسانده است.

نوشتنی است برنامه صحبت یار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم از افراد شاخص در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80352

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.