• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

تکریم مقام «پدر علم هیدروژئولوژی ایران» در سپیدان فارس

  • کد خبر : 80331
  • 01 آذر 1402 - 21:06
تکریم مقام «پدر علم هیدروژئولوژی ایران» در سپیدان فارس
آیین ملی پاسداشت مقام علمی پروفسور عزت‌الله رئیسی اردکانی، پدر علم هیدروژئولوژی ایران در زادگاهش، شهر ستان سپیدان استان فارس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده جامعه علمی و مدیران شهرستان سپیدان، محمد فرخ زاده معاونگردشگری استانداری فارس، حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان فارس، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شیراز، خانواده پروفسور رئیسی و… حضور داشتند.

به گزارش سحاب پرس، در ابتدای این مراسم محمد فرخ‌زاده پیام محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس به جهت برپایی مراسم نکوداشت این استاد تمام دانشگاه شیراز، نویسنده و پژوهشگر برتر حوزه آب‌شناسی و بانی امور خیر و عام المنفعه قرائت کرد.

در ادامه اساتید برجسته و مطرح دانشگاه و دوستان علمی وی در اوصاف رئیسی، اقدامات و خدمات علمی وی به‌ویژه تربیت دانشجویان و اساتید دوره‌های تحصیلات تکمیلی، بنیانگذاری بخش‌های علمی دانشگاه، تحصیلات در خارج از کشور، خدمات عام‌المنفعه در زمینه محرومیت‌زدایی و کمک به ترویج علم و آموزش در ایران به سخنرانی پرداختند.

در این برنامه که به‌همت بنیاد نخبگان و مجمع خیرین نخبه‌پرور فارس برگزار شد، علاوه بر سخنرانی تنی چند از فرزانگان و دانشوران علمی کشور نماهنگ‌های ویژه از زندگی و زمانه، خدمات و تلاش‌های علمی پروفسور رئیسی در عمر ۸۰ ساله خود و همچنین تعاریف و گفته‌های همکاران دانشگاهی و بزرگان ملی و محلی در باره او پخش شد.

همچنین در این همایش همچنین علاوه بر اهدای کتاب ویژه نکوداشت پروفسور رئیسی به مدعوین و توزیع ماهنامه فرهنگی، مطبوعاتی “بامداد سپیدان” از جوایز دانش‌آموزی و دانشجویی استاد رئیسی در جهت حمایت وی از نخبگان جوان رونمایی شد و هدایایی از سوی چهره‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و دوستان وی به ایشان تقدیم شد.

به گزارش سحاب پرس، پروفسور عزت‌الله رئیسی اردکانی، فرزند خیر معاصر حاج حسینعلی رئیسی اردکانی از عرفا و شعرای سپیدان (متخلص به سائل) و متولد سال ۱۳۲۳ اردکان فارس، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و ملقب به”پدر علم هیدروژئولوژی  ایران” است که علاوه بر تحصیل در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز موفق به اخذ دوره دکتری خود در دانشگاه کلرادوی آمریکا شده و ضمن تالیفات ارزنده و مرجع، انجام پژوهش‌های پر استناد حوزه آب و… به ایجاد مراکز علمی و تحقیقاتی و آموزشی کشور و همچنین تاسیس دوره‌های ارشد و دکتری برخی علوم و دروس پایه و ایجاد رشته‌های درسی جدید در دانشگاه شیراز و…پرداخته و عناوین استاد برتر و مدرس نمونه و پژوهشگر موفق ملی و بین‌المللی را طی سالیان متمادی از آن خود کرده است.

پروفسور رئیسی علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی از دوستداران طبیعت و از کوهنوردان قابل کشور است. وی از جمله موسسین “انجمن توسعه سبز ایران” و بانی ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی، درمانی و… در شیراز و سپیدان و… نیز بوده و هست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80331

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.