• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس؛

تلاش برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس

  • کد خبر : 81432
  • 15 آذر 1402 - 1:52
تلاش برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس با اشاره به حذف بسیاری از رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، گفت: با مشارکت و مشاوره آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد رشته‌های جدیدی را در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس راه‌اندازی کنیم.

شاهرخ جم امروز، ۱۴ آذرماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه علمی آموزشی پژوهشی با آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس منعقد شد لذا در راستای تحقق تعهدات طرفین جلسه امروز را تشکیل دادیم.

وی  با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از دروس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مهارتی است لذا تلاش داریم مخاطبان را به سمت بستر شغل و کارآفرینی هدایت کنیم، گفت: با توجه به توسعه رشته‌های مهارتی در مدارس شاهد افزایش دانشجو به دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس اضافه کرد: با توجه به تغییر نوع نیازهای جامعه در سال‌های اخیر شاهد ریزش حدود سه هزار رشته تحصیلی در این دانشگاه بوده‌ایم و رشته‌هایی نیز بر اساس نیازهای روز جامعه راه‌اندازی شده است.

جم تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت معلمان در بحث تدریس در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مورد استقبال ماست لذا از آموزش و پرورش می‌خواهیم افراد نخبه در رشته‌های مهارتی و فنی را به دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی معرفی کنند.

وی با اشاره به حذف بسیاری از رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، بیان کرد: با مشارکت و مشاوره آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد رشته‌های جدیدی را در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس تصریح کرد: برگزاری استارت‌آپ‌ها می‌تواند کار مشترک بین دو دستگاه باشد و از نوآوری‌های معلمان می‌توانیم حمایت کنیم.

جم ادامه داد: جذب مدرسان با شیوه‌های مختلف در دستور کار این دانشگاه است لذا مصمم هستیم از بین نخبگان در آموزش و پرورش افرادی را در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی جذب کنیم لذا انتظار داریم آموزش و پرورش  افراد دارای شرایط را به دانشگاه جامع علمی کاربردی معرفی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار گفت: نام این دانشگاه، اشتغال همراه با علم  را در اذهان تداعی می‌کند و کارآفرینی از آن استنباط می‌شود.

محمدخلیل عسکری با بیان اینکه در سال‌های اخیر و بر اساس برنامه ششم توسعه سیاست آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی است لذا شعار هر دانش‌آموز یک مهارت را در دستور کار قرار دادیم، افزود: آموزش مهارت‌ها موجب می‌شود تا دانش‌آموزان در آینده بتوانند زندگی خود را به خوبی اداره کنند.

وی با تصریح اینکه توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه جامعه فهم خوبی از اهمیت رشته‌های فنی دارد، گفت: در بین دانش‌آموزان استقبال خوبی از رشته‌های مهارتی شده است به طوری که ما در برخی جاها با کمبود فضای ویژه رشته‌های فنی مواجه هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه با شیب مناسبی برنامه‌ها باید مدرسه محوری شود و برنامه مدارس به برنامه‌های دانشگاه جامع نزدیک شوند، افزود: اخیراً شاهد استقبال دانش‌آموزان دارای معدل‌های بالا از رشته‌های فنی هستیم و نسل پیش رو پای کار هستند.

وی اظهار کرد: با رویکرد مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدارس در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان فارس همکاری خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: شورای پژوهشی آموزش و پرورش آمادگی همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس را دارد.

فرشید قاسمی افزود: تلاش داریم نیاز مدارس نسل سوم که هم علمی و هم مهارتی هستند را برآورده سازیم. بنابراین مدارس آمادگی همکاری در زمینه کارآفرینی و استارت‌آپ‌های دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی را دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81432

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.