• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت؛

رهاورد اسلام برای تعالی طب باید تقویت نگاه معرفتی باشد

  • کد خبر : 80286
  • 01 آذر 1402 - 3:55
رهاورد اسلام برای تعالی طب باید تقویت نگاه معرفتی باشد
رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت با اشاره به وجود فقر معرفتی در جامعه، اظهار کرد: رهاورد اسلام برای تعالی طب باید تقویت نگاه معرفتی باشد و همایش سیره نبوی(ص) در طب می‌تواند فقر معرفتی را از بین ببرد و تقویت کننده نظریه‌ها باشد.

کامران باقری لنکرانی شامگاه ۳۰ آبان‌ماه در آیین افتتاح ششمین همایش بین‌المللی «سیره نبوی(ص) در طب» که به میزبانی حرم مطهر احمدبن موسی(ع) شیراز برگزار شد، گفت: رهاورد اسلام برای تعالی طب باید تقویت نگاه معرفتی باشد بنابراین امیدواریم با برگزاری همایش سیره نبوی در طب شاهد تحقق رشد علم پزشکی باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت افزود: در صدر اسلام پیامبر گرامی اسلام(ص) در برهه‌هایی از زمان مقابله می‌کردند و امروز هم در عرصه معرفت دینی دچار فقر هستیم که همایش سیره نبوی(ص) در طب می‌تواند این فقر را از بین ببرد و تقویت کننده نظریه‌ها باشد نه اینکه با اضافه کردن کلمه اسلامی به قسمتی از روان‌شناسی رنگ و لعاب بدهیم.

وی با بیان اینکه حرکت‌های اصیل در برخی از موسسات علمی، باعث ورود نگاه معرفتی مبانی دینی به مشاوره شده است، گفت: طب امروز یکی از علومی بود که با آزاداندیشی محققان به این دیدگاه رسید که داشتن نگاه صرفا ماشینی و مادی به انسان جوابگوی مشکلات سلامت او نیست، از این رو طب تعالی پیدا کرده و شبکه‌های شناختی را مورد توجه قرار داده است.

باقری لنکرانی با تاکید بر توجه به فلسفه اسلامی طب، تصریح کرد: آنچه که می‌تواند ما را حفظ کند، معرفت است. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند عقل اولین خلقت خداوند بوده و افتخار می‌کنیم که پیرو آیینی هستیم که پیامبر آن از مسیر عقلانیت خارج نشد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طب فعلی در دامن مدرنیته رشد کرد و به توسعه رسید. همچنین مدرنیته سلطه تکنولوژی را به همراه داشت که روند قدرت و تسلط جهانی را با ابزارها دنبال کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدرنیته دستیابی به فناوری اطلاعات و کنترل مدیریت جهانی با رسانه‌ها است که اتفاقات عجیبی را در این مسیر رقم زد و جنایاتی که در غزه رخ داد رسانه‌ای را به چالش کشید و حجتی را برهمه جهانیان آشکار کرد که تاکنون از دیدن آن غافل بودند بنابراین حاکمیت تزویر را نمایان کرد.

باقری لنکرانی در پایان سخنان خود افزود: فریاد عدالت‌خواهی و حمایت از مظلومان غزه مختص کشورهای اسلامی نیست و اکنون آزادی‌خواهی جهانی شده است اما این حرکت جهانی در خطر ماندن در وجه عاطفی است که باید به معرفت برسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80286

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.