• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز

کاردرمانی کلید رهایی از ناتوانی

  • کد خبر : 79672
  • 27 آبان 1402 - 16:10
کاردرمانی کلید رهایی از ناتوانی
خدمات تخصصی توانبخشی در کودکان دارای معلولیت ، جهت توانمند سازی آنها بسیار موثر و کاربردی خواهد بود و مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز با کادری مجرب آماده ارائه خدمات تخصصی جهت کودکان زیر ۱۵ سال است.

به گزارش سحاب پرس ، شهاب داوران مدیر مرکز جامع توانبخشی آفاق در خصوص کاردرمانی و تاثیرات آن بر کودکان گفت : کودکان با هر گونه چالش یادگیری ، حسی یا رشدی از جمله موارد زیر می توانند از کاردرمانی بهره مند شوند:
مشکلات رشدی ،چالش های یادگیری ،تاخیر در مهارت های حرکتی
مشکلات تمرکز ، برنامه ریزی و انجام وظایف · اختلال طیف اوتیسم ، اختلال
بیش فعالی و نقص توجه نارساخوانی (دیسلکسیا) و سایر مشکلات یادگیری
اختلالات پردازش حسی سلامت روان و مشکلات رفتاری فلج مغزی و اسپینا بیفیدا مشکلات کروموزومی ، ژنتیکی یا آسیب های ناشی از ضربه است.
کاردرمانی یکی از رشته های توانبخشی است که می تواند در سه سطح جسمی، ذهنی و روانی در تمام گروه های سنی ارائه شود. در این میان کاردرمانی کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا مداخلات زودهنگام پزشکی از جمله کاردرمانی می تواند سلامت و آینده کودک را تضمین کند. جلسات کاردرمانی برای کسب حرفه ای خاص و منحصر به فرد نیست، بلکه هدف از انجام آنها، افزایش توانایی کودکان در انجام فعالیت های روزانه به صورت مستقل است. به طورکلی، این جلسات به کودکان کمک می کنند تا مهارت های مورد نیاز ضروری برای فعالیت‌های روزانه خود را بیاموزند. این مهارت‌ها شامل موارد زیر است:

مسواک زدن دندان ها
غذا خوردن
خوابیدن
لباس پوشیدن
بازی با دوستان
نظافت روزمره
حمام کردن
مشق نوشتن
توجه و تمرکز بر روی کارها
برقراری ارتباط با همسالان و خانواده است.

وی افزود : کاردرمانی کودکان در سه سطح، کاردرمانی جسمی کودکان، کاردرمانی ذهنی کودکان و کاردرمانی روانی تقسیم بندی می شود. این سه سطح به دلایل مختلف از جمله بیماری های مادرزادی، معلولیت یا کم توانی ناشی از آسیب یا سانحه و ابتلا به بیماری های مختلف با تشخیص پزشک متخصص و متخصص کاردرمانگر انجام می شود. طور کلی، کاردرمانی برای کودکان با شرایط و مشکلات زیر می تواند مناسب باشد:
کودکان با آسیب ها و نقائص مادرزادی
تاخیر در انجام مهارت های حرکتی درشت و ظریف کمک به توسعه مهارت های حرکتی-بینایی مانند ردیابی یک شی، هماهنگی بین دست و چشم تاخیرهای شناختی مانند مهارت‌های حل مسئله، حافظه و توجه کودکان با آسیب های مغز و نخاعی کودکان فلج مغزی کودکان مبتلا به اختلال یکپارچگی حسی تاخیر در بازی و مهارت های تعامل اجتماعی عدم توانایی در انجام مهارت های فردی مانند لباس پوشیدن، غذا خوردن و غیره
اسپینا بیفیدا و انحرافات ستون فقرات
بیماری های ارتوپدی و شکستگیها
اختلالات یادگیری
اختلال طیف اوتیسم
اختلالات رفتاری و بیماری های روانی
کم توانی ذهنی
معلولیت و قطع عضو است .
وی افزود: مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز با سابقه طولانی و ارزیابی های تخصصی در زمان درمان و کاردرمانی و با استفاده از جدیدترین روش های کاردرمانی روز دنیا گام های بسیار خوبی برای توانمند سازی کودکان نیازمند کاردرمانی برداشته و مولد توانمندی کودکان با نیاز کاردرمانی بوده است، آفاق آمادگی دارد تا با به اشتراک گذاشتن دست آوردهای خود در حوزه کاردرمانی با سایر مراکز، در تبادل اطلاعات همکاری و مشارکت کند .

داوران در پایان افزود : آفاق از سال ۱۳۷۷ مشغول به خدمت رسانی به کودکان زیر ۱۵ و ارائه خدمات تخصصی توانبخشی می باشد و این مرکز آمادگی دارد در کنار خانواده ها در بخش روزانه خدمات تخصصی خود را جهت توانمند سازی توانخواهان ارائه دهد و عملکرد مرکز در سنوات گذشته نشان از اهتمام همکاران بنده در بخش ارائه خدمات تخصصی توانبخشی به کودکان نیازمند است و خانواده بصورت حضوری جهت پذیرش در مرکز مراجعه نمایند.
آدرس: پل باغ صفا خیابان فردوسی بعد از کوچه ۲۰ پلاک ۲۴۰ توانبخشی آفاق شماره تماس ۳۲۳۳۱۷۸۵
۰۹۱۷۵۶۲۴۵۳۵
Afagh.rehab.center اینستاگرام صفحه

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79672

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.