• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه؛

متخلف زنده‌گیری پرندگان شکاری در خرامه به دام افتاد

  • کد خبر : 79552
  • 25 آبان 1402 - 19:20
متخلف زنده‌گیری پرندگان شکاری در خرامه به دام افتاد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرامه از دستگیری متخلف زنده‌گیری پرندگان شکاری در شهرستان خرامه، خبر داد و گفت: فرد متخلف درحالی که در کومه مخصوص مخفی و قصد شکار پرندگان شکاری داشت دستگیر شد و تعداد دو فرد قمری به همراه دو رشته تور زنده‌گیری و سایر ادوات مربوطه از وی کشف و ضبط شد.

لیلا نبی‌زاده امروز، ۲۵ آبان با تشریح اقدامات انجام شده افزود: این اقدام با همکاری یگان حفاظت شهرستان استهبان و طی هماهنگی و زیر نظر قرار دادن متخلفین و رصد رابطین آن‌ها در شهرستان‌های استهبان و خرامه انجام شد و در نهایت در اقدام و زمان مناسب، متخلف مذکور در اراضی کشاورزی حوالی شهرستان خرامه در حین ارتکاب جرم دستگیر شد.

وی به برخی از تهدیدات پیرامون زنده‌گیری پرندگان با تور در مناطق  اشاره کرد و افزود: پرندگان در رأس یکی از هرم‌های غذایی چرخه طبیعت هستند، بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل کنترل آن‌ها جلوگیری می‌کنند و زنده‌گیری آن‌ها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

نبی زاده با بیان اینکه این شکارچیان با استفاده از گسترانیدن تور و تله اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کنند، ادامه داد: این امر در حالی اتفاق می‌افتد که ساعت بیولوژیکی پرندگان با انسان متفاوت و پیشتاز است، انواع وحوش اقدام به گره‌بندی تخم در بدن خود و نهایتا لانه گزینی می‌کنند و زنده گیری آنان به چرخه زیستی آسیب می‌رساند.

وی با تاکید بر عزم جدی محیط‌ زیست برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، تصریح کرد: به همین منظور گشت و کنترل ماموران محیط ‌زیست در این فصل تشدید شده و محیط‌بانان و اعضای یگان حفاظت به صورت شبانه‌روزی در حال ماموریت هستند تا بتوانند از وقوع تخلفات زنده‌گیری و شکار جلوگیری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79552

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.