• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون محیط زیست طبیعی فارس؛

تمهیدات برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در مناطق تالابی فارس

  • کد خبر : 79376
  • 24 آبان 1402 - 16:57
تمهیدات برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در مناطق تالابی فارس
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به حساسیت سازمان محیط زیست نسبت به آنفلوانزای پرندگان در فصل مهاجرت،‌ گفت: همه تمهیدات برای پیشگیری از بروز این بیماری در مناطق تالابی استان فارس به کار گرفته می‌شود.

نبی‌لله مرادی امروز، ۲۴ آبان در این وبینار ملی آموزش، پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضرورت برگزاری این نشست و وبینار را یادآور شد و گفت: در سال‌های پربارش هزاران پرنده مهاجر به استان فارس مهاجرت می‌کنند که سازمان محیط زیست در هر سال در فصل مهاجرت پرندگان اقدامات بازدارنده و کنترلی برای پایش آنفلوانزای حاد پرندگان انجام می‌دهد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از همکاری و مشارکت موجود بین اداره کل دامپزشکی و محیط زیست خبر داد و گفت: بسیاری از اقدامات برای کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان  انجام می‌شود که این اقدامات به ویژه در محل تالاب ها و دریاچه های استان پر رنگ است.

وی با بیان اینکه محیط زیست فارس با حساسیت و اهمیت دوچندان موضوع آنفلوانزای پرندگان را دنبال می‌کند افزود: همه تمهیدات برای پیشگیری از بروز این بیماری در مناطق تالابی استان فارس به کار گرفته می‌شود.

جهانمیر جلالی، رییس اداره بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان فارس  نیز در این وبینار ضمن معرفی تیپ‌های مختلف ویروس آنفلوانزای به میزان بیماریزایی این ویروس ها در جهان و ایران اشاره کرده و تازه های علمی دراین باره را بیان کرد.

وی همچنین بر لزوم پایش تالاب‌ها و اهمیت گزارش هر گونه تلفات حیات وحش اشاره کرد و حفظ ایمنی فردی برای پیشگیری از آنفلوانزا به ویژه برای محیط بانان که در تماس نزدیک با پرندگان هستتد را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79376

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.