• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اجرای طرح پشتیبانی از معیشت‌های سازگار با منابع تالابی در ۱۰ روستای بختگان

  • کد خبر : 78644
  • 18 آبان 1402 - 23:04
اجرای طرح پشتیبانی از معیشت‌های سازگار با منابع تالابی در ۱۰ روستای بختگان
طرح پشتیبانی از معیشت‌های سازگار با منابع تالابی، طی دو سال به صورت پایلوت در ۱۰ روستای حوضه آبخیز تالاب بختگان اجرایی شده است.

به گزارش سحاب پرس، در حاشیه نشست هم‌اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم بر اکوسیستم‌های تالابی که طی روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان‌ماه در شیراز برگزار شد، نمایشگاه دستاوردهای پروژه معیشت‌های سازگار با منابع تالابی در حوضه آبخیز تالاب بختگان استان فارس در شیراز برپا شد که مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از این نمایشگاه بازدید کرد.

در این بازدید که مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، معاون طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و مهمانان شرکت کننده در نشست هم اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم بر اکوسیستم های تالابی نیز حضور داشتند، از غرفه‌های روستاهای پایلوت این طرح از شهرستان‌های استهبان، بختگان و ارسنجان بازدید به عمل آمد.

رفیعی، کارشناس فنی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در استان فارس در بازدید مسئولان از این نمایشگاه در توضیحاتی ضمن برشمردن اهداف این طرح و دلایل اهمیت ترویج معیشت‌های سازگار با منابع تالابی در حوضه‌های آبخیز تالاب ها، هدف از ایجاد این نمایشگاه را ارائه یک فرصت و تجربه  فروش و بازاریابی برای روستاهای پروژه معیشت‌های سازگار با منابع تالابی عنوان کرد.

وی بیان کرد: طرح پشتیبانی از معیشت‌های سازگار با منابع تالابی، طی دو سال به صورت پایلوت در ۱۰ روستای حوضه آبخیز تالاب بختگان از محل اعتبارات دولت ژاپن و همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد در برخی از تالاب‌های کشور اجرایی شده است.

این نمایشگاه که با پشتیبانی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس، سازمان جهادکشاورزی فارس و شهرداری شیراز برگزار شده است، از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۹ آبان‌ماه در مجاورت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با هدف پشتیبانی از بازاریابی و فروش محصولات پروژه‌های معیشت‌های سازگار با منابع تالابی در حال برگزاری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78644

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.