• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

شخصیت‌های برجسته کشوری به یاری محیط زیست بیایند

  • کد خبر : 78640
  • 18 آبان 1402 - 21:51
شخصیت‌های برجسته کشوری به یاری محیط زیست بیایند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از شخصیت‌های برجسته ورزشی، فرهنگی و اجتماعی خواست تا با نفوذ کلامشان به یاری محیط زیست بیایند.

به گزارش سحاب پرس، عطا پورشیرزاد امروز، ۱۸ آبان در نشست با کانون مربیان فوتبال که با حضور غلامحسین پیروانی، پیشکسوت فوتبال استان فارس برگزار شد، بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای نجات تالاب‎ها و کاهش اثرات سوء در نابودی حیات وحش گیاهی و جانوری تأکید کرد و گفت: تأثیر و نفوذ کلام شخصیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی باید به یاری محیط زیست بیاید.

وی با بیان اینکه در همین راستا دست یاری به سوی همه افرادی دراز می‌کنیم که جایگاه و پایگاه اجتماعی در بین مردم دارند، افزود: جای بسی امیدواری است که افراد فرهیخته‌ای چون غلام پیروانی به محیط زیست باور دارند و عمق کلام چنین افرادی به همه ما در راه حفاظت بیشتر و بهتر از محیط زیست توان و نیروی بیشتری می‌دهد.

پورشیرزاد با تأکید بر اینکه رسم و منش پهلوانی که در ورزش برجسته است، باید در عرصه حفظ محیط زیست هم نمود پیدا کند، گفت: منش پهلوانی اگر در جامعه ما فراگیر شود آنگاه حتی شکارچی متخلف نیز به خود اجازه نمی‌دهد که برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت به شکار بپردازد. روح پهلوانی در اقدامات ما و همه مردم برای حفظ محیط زیست باید جریان یابد.

وی به ایجاد رشته کاردانش محیط بانی در شیراز اشاره کرد و گفت: این هنرستان و دانش‌آموزان و هنرجویان آن آینده‌سازان این سرزمین خواهند بود چراکه تربیت محیط بانانی کار آزموده و متخصص با روش و منش پهلوانی می‌تواند راهگشای بسیاری از حوزه های حفاظتی در محیط زیست باشد.

پورشیرزاده با تقدیر از بهارلو مربی این هنرستان گفت: هنرستان محیط بانی شیراز در سطح کشور درخشان است. از همه شخصیت‌های برجسته و هنرمندان دعوت می‌کنیم که با تشویق هنرجویان مدرسه محیط بانی به عنوان سفیران محیط زیست در کنار آنان حضور داشته باشند و با نفوذ کلام خود هدایتگر نسل حامی محیط زیست باشند.

در ادامه این نشست، غلامحسین پیروانی، جوانمردی و اخلاق را سرلوحه فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی دانست و افزود: باید همه عرصه‌هایی که فرا روی جوانان و نوجوانان گشوده است، مبتنی بر اخلاق و منش پهلوانی و جوانمردی باشد، اگر ما به حفظ این روش و منش همت داشته باشیم در همه امور و از جمله حفظ محیط زیست و انفال الهی هم با دقت بیشتر ورود می‌کنیم.

پیشکسوت فوتبال شیراز و کشور در ادامه با تقدیر از خدمات مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، وجود هنرستان محیط بانی در شیراز را فرصتی برای تعالی ارزش‌های انسانی در حفظ محیط زیست و تقویت روحیه اخلاق‌مدار و پهلوانی دانست و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در این عرصه تأکید کرد.

در ادامه این نشست که به همت خانه محیط زیست هنرستان محیط بانی شهید مطهری  برگزار شده بود، مسابقه فوتبال بین کارکنان محیط زیست استان فارس و هنرجویان مدرسه محیط بانی صورت گرفت و نسبت به پاکسازی زمین ورزشی اقدام به عمل آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78640

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.