• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کمبود برق در شهرک صنعتی نی‌ریز / ضرورت همکاری دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران

  • کد خبر : 78219
  • 15 آبان 1402 - 10:39
کمبود برق در شهرک صنعتی نی‌ریز / ضرورت همکاری دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران
شهرک سنگ شهید سلیمانی نی‌ریز یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان فارس محسوب می‌شود که نقش مهمی به خصوص در بحث اشتغالزایی منطقه دارد اما این منطقه دارای مشکل کمبود برق پایدار است که موجب شده است کار تولیدکنندگان دچار مشکل شود.

تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دارد. برای تحقق این هدف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد که البته همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این راستا ضروری است.

به استناد قانون، دستگاههای خدمات‌رسان موظف شده‌اند امکانات انتقال و عرضه خدمات خود را تا مبادی ورودی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی فراهم کنند. در همین راستا سازمان برنامه و بودجه نیز به استناد همین مواد قانونی موظف شده که منابع مالی لازم را برای این دستگاه‌های اجرایی تامین کند.

یک فعال صنعتی در شهرک سنگ شهید سلیمانی نی‌ریز نبود برق را عامل اصلی عدم راه‌اندازی واحد تولیدی خود بیان کرد و خواستار تسریع در تامین برق این واحد سنگبری شد.

ایوب زینل‌زاده، مدیر عامل یک واحد سنگبری با اشاره به اینکه برای احداث این واحد تاکنون ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، به سحاب پرس گفت: درصورت تأمین برق، آماده راه‌اندازی این واحد با ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر هستیم.

وی با بیان اینکه خطوط تولید این واحد در زمینه فراوری انواع سنگ‌های چینی نی‌ریز، تراورتن، مرمریت و لایمستون نصب و آماده تولید است، افزود: در صورت تأمین برق و راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر بازار داخلی قابلیت صادرات به خارج از کشور نیز وجود دارد.

زینل‌زاده با اشاره پیگیری‌های انجام شده برای تأمین برق اظهار کرد: شرکت توزیع برق فارس علت عدم تامین برق را تکمیل بودن ظرفیت شبکه اعلام می‌کنند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در گفت و گو با سحاب پرس با تایید مشکل کمبود ظرفیت تامین برق در شهرک صنعتی سنگ شهید سلیمانی نی‌ریز گفت: این موضوع مشکلاتی را برای صنعتگران در این شهرک صنعتی به‌وجود آورده است به نحوی که هم‌اکنون سه واحد سنگبری که در آستانه بهره‌برداری هستند با این مشکل روبه‌رو هستند و ۵۰ واحد سنگبری نیز درخواست افزایش ظرفیت داده‌اند.

علی زارعی با بیان اینکه تأمین پایدار برق در این شهرک صنعتی تضمین‌کننده رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: بر اساس ماده بر اساس ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و ماده ۸۱ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تأمین زیرساخت‌ها نظیر برق، آب، گاز و مخابرات تا ورودی شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی برعهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

وی با تصریح اینکه برای تأمین پایدار برق شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز نیز جلسات متعددی با شرکت توزیع برق فارس انجام شده است، گفت: بر اساس بند “م” تبصره ۱۵قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو مکلف به تأمین برق و نوسازی خطوط انتقال شهرک‌های صنعتی شده‌اند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به جلسه تیرماه استاندار فارس و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با وزیر نیرو در خصوص رفع مشکلات تأمین برق شهرک های صنعتی گفت: در آن جلسه وزیر نیرو دستوراتی برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی صادر کرد که تامین ۲مگاوات برق برای شهرک صنعتی سنگ شهید سلیمانی نیز از جمله موارد مصوب در جلسه بود.

زارعی اظهار کرد: علاوه برآن  موضوع تامین پایدار برق شهرک‌های صنعتی از جمله سنگ نی‌ریز به‌عنوان پیشنهادات این شرکت در مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور به استان فارس نیز گنجانده شده است که با ابلاغ این مصوبات شاهد تحولی در تامین برق شهرک‌های صنعتی خواهیم بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78219

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.