• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
هاجری؛

پردیس سینمایی «امین تارخ» به‌صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد

  • کد خبر : 77164
  • 06 آبان 1402 - 13:40
پردیس سینمایی «امین تارخ» به‌صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد
رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پردیس سینمایی «امین تارخ» به صورت هیئت امنایی اداره شود، گفت: در این هیئت اعضای شورا و شهرداری و همچنین چهره‌های شاخص هنری حضور دارند.

به گزارش سحاب پرس، یکی از پروژه‌هایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس افتتاح شد، پروژه پردیس سینمایی شیراز به نام امین تارخ بود که بزرگترین پردیس سینمایی جنوب کشور خواهد بود.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: اولین پردیس سینمایی با ۵ سالن کاملا مجهز با استانداردهای بین‌المللی در یکی از مناطق محروم شیراز به‌همت شهرداری احداث شد و در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری سید.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این پردیس سینمایی به صورت هیئت امنایی اداره شود، افزود: در این زمینه  از ظرفیت هنرمندانی که در این حوزه نقش ایفا می‌کنند استفاده خواهیم کرد.

هاجری با یادآوری اینکه این پردیس سینمایی به نام مرحوم امین تارخ نامگذاری شده است، گفت: در جلسه افتتاحیه این پردیس، استاد مهدی فقیه که خود از اهالی محله سنگ‌سیاه هستند حضور داشتند و از ایشان کمک خواستیم تا هر طرح و برنامه این چنینی نیز برای محله سنگ‌سیاه که از محلات تاریخی و محروم شیراز است، دارند به ما ارائه دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: پیشنهاد شد تا در هیئت امنای پردیس سینمایی از استاد فقیه به عنوان مشاوره کمک بگیرند و دو نفر از اعضای شورا و دو نفر از هم شهرداری در آن عضو باشند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در این کار اداره‌کل ارشاد، حوزه هنری و بسیج هنرمندان هم دخیل کنیم، گفت: علاوه بر این‌ها ۱۰ سینمای محلی هم در فرهنگسراهای محلات احداث می‌کنیم که اکنون سینمای فرهنگسرای محله سعدی در حال استفاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: احداث سینمای روباز و سالن تئاتر هم جزو این پروژه‌ها هستند.

به گزارش سحاب پرس، پیش از این رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز توضیحاتی درباره این پردیس سینمایی ارائه داده بود از جمله اینکه پروژه مذکور در بلوار دلاوران بسیج به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث شده است که دارای ۵ سالن سینما، یک سالن تئاتر و یک سینمای روباز با ظرفیت یک هزار نفر است.

علی‌حسین عباسی همچنین گفته بود: پردیس سینمای استاد امین تارخ با امکاناتی نظیر رستوران و کافی‌شاپ، فضای سبز و محوطه پیاده‌روی در کنار بوستان جوان واقع شده است و در این مجموعه فرهنگی از جدیدترین تجهیزات صوت و تصویر استفاده شده و طراحی ویژه و اختصاصی معماری پروژه و استفاده از با کیفیت‌ترین مصالح و تجهیزات از مشخصات ویژه پردیس زنده‌ یاد امین تارخ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77164

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.