• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت

  • کد خبر : 75918
  • 25 مهر 1402 - 12:49
شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت
رئیس دانشگاه زند شیراز، از برگزاری نخستین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت به میزبانی این دانشگاه در ۲۶ و ٢٧ مهرماه جاری خبر داد.
به گزارش سحاب پرس، سید ابراهیم حسینی در نشست خبری با اعلام خبر فوق بیان کرد: نگاه به ایجاد بستر و شرایط لازم برای ارتقای سلامت روحی و جسمانی جامعه، مهمترین هدف از برگزاری این کنفرانس است.

او بهترین راهکار برای رسیدن به ارتقای سلامت جسمانی جامعه را بیان آثار فعالیت بدنی با ورزش برای آحاد جامعه ذکر و عنوان کرد: یکی از راهکار‌های بیان اهمیت ورزش در بعد سلامت جامعه، برگزاری چنین کنفرانس‌هایی است.

رئیس دانشگاه زند شیراز با بیان اینکه این کنفرانس با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه تربیت بدنی  برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این کنفرانس، دانشگاه‌های تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شیراز،  دانشگاه شهید چمران و … کرده‌اند.

اسکندر رحیمی، دبیر علمی این کنفرانس نیز بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ما این است که در زمینه‌های علمی، اطلاعات نوین در اختیار مردم قرار دهیم.

او با تصریح بر اینکه فعالیت‌های بدنی امروز به عنوان طب جانبی و مکمل نام برده می‌شود، گفت: از آنجا که مشخص شده که این فعالیت‌ها در درمان بیماری‌های غیرواگیر همانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، برخی از سرطان‌ها، چاقی و … بسیار موثر است، لذا وظیفه داریم که اطلاعات نوین را در اختیار جامعه قرار دهیم و به همین دلیل اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی “مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت” شد.

هما شیخانی شاهین، دبیر اجرایی این کنفرانس نیز فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی، روانشناسی ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و بیو مکانیک ورزشی را از مهمترین محور‌های این کنفرانس ذکر و خاطرنشان کرد: ١٧٠ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که پس از داوری، ١٠٠ مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و پوستر پذیرفته شدند.

او یادآور شد: در حاشیه این کنفرانس نیز کارگاه‌های تحقق سلامتی و تندرستی با تاکید بر ویژگی‌های فیزیکی بدن و بهره گیری از قوانین فیزیکی، تغذیه ورزشی و اصول تمرین در تناسب اندام و کاهش وزن برگزار می‌شود.

شیوا صدیقی، معاون دانشگاه زند شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: از اساتید نخبه سراسر کشور برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.

او عنوان کرد: از دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور نیز به منظور حمایت از این رویداد دعوت شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75918

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.