• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

اولیای دانش‌آموزان از همکاری با رانندگان فاقد مجوز سرویس مدارس خودداری کنند

  • کد خبر : 74154
  • 09 مهر 1402 - 19:10
اولیای دانش‌آموزان از همکاری با رانندگان فاقد مجوز سرویس مدارس خودداری کنند
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: اولیای دانش‌آموزان از امضای قرارداد با رانندگان فاقد مجوز از شرکت‌های تعیین شده خودداری کنند؛ همچنین از پرداخت وجه اضافه به رانندگان نیز بپرهیزند.

به گزارش سحاب پرس، مجید احمدی امروز، ۹ مهرماه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس، اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته در قالب ماده ۱۸ کارگروه سرویس‌های مدارس، برنامه‌های مربوط به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدیدرا در دستور کار دادیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: برگزاری جلسات متعدد با بخش‌های مرتبط از جمله معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، بررسی وضعیت سرویس‌ها در سال قبل و رصد نقاط ضعف و قوت و ….، از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد تا توانستیم قیمت سرویس مدارس در سال جدید را تعیین کنیم.

احمدی تصریح کرد: نرخ سرویس‌های مدارس شهر شیراز پس از چند بار در شورای شهر طرح و بعد از لحاظ پیشنهاد فرمانداری شیراز به سازمان حمل و نقل ارجاع و این سازمان نیز به اداره‌کل آموزش و پرورش ابلاغ کرد و ما نیز این نرخنامه را به مدارس ارسال کردیم.

وی از معرفی ۱۹ شرکت حمل و نقل به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با مدیران شرکت‌های مذکور رایزنی و نحوه ارائه خدمات را برای آن‌ها تشریح کردیم سپس آن‌ها را به مدارس معرفی و مدارس نیز با آن‌ها قرارداد بستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نبود مشکل جدی در خصوص سرویس مدارس، گفت: در نواحی ۳ و ۴ شیراز مشکل سرویس ۹۵ درصد مدارس رفع شده است اما به واسطه وجود نقاط پر ترافیک، در برخی مناطق یک و دو شیراز، حدود ۶۵ درصد و در برخی دیگر حدود ۸۵ درصد مشکل سرویس دانش‌آموزان حل شده است.

وی ادامه داد: برخی رانندگان به دلیل تمرکز بالای ترافیکی و یا دریافت جریمه از سوی پلیس راهور، حاضر به ارائه خدمات نبودند لذا به دلیلی سختی کار آن‌ها، ۱۰ درصد به حق‌الزحمه آن‌ها افزوده شد.

احمدی تک مسیر بودن برخی دانش‌آموزان را از دیگر معضلات فرآیند سرویس دهی برشمرد و افزود: تلاش داریم علی‌رغم وجود همه مشکلات، تا پایان هفته موضوع سرویس به اتمام می‌رسد.

وی افزود: اولیا از امضای قرارداد با رانندگان فاقد مجوز از شرکت‌های تعیین شده خودداری کنند همچنین از پرداخت وجه اضافه به رانندگان نیز بپرهیزند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از وجود سامانه هوشمند shirazs.org  ویژه سرویس مدارس خبر داد و گفت: اولیای متقاضی سرویس با مراجعه به این سامانه با ورود اطلاعات، تقاضای خود را ثبت کنند.

وی از ارائه جلسه توجیهی ویژه رانندگان سرویس مدارس خبر داد و افزود: سرویس مدارس یک نوع مدرسه سیار است که ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده در طول مسیر رفت و برگشت است لذا محتواهای آموزشی نیز در حین سرویس‌دهی به دانش‌آموزان داخل سرویس و متناسب با سن آن‌ها ارائه می‌شود.

احمدی با اشاره به میزان حق سرویس مدارس، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ارسالی حق‌الزحمه سرویس مدارس طی سه قسط از سوی والدین پرداخت خواهد شد.

احمدی در خصوص پوشاک مدارس اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته فعالیت‌های پیرامون پوشاک مدارس را آغاز کردیم و در همین راستا آئین‌نامه عفاف و حجاب را تهیه و به مدارس ارسال کردیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74154

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.