• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
هیات ورزش های همگانی استان فارس

کوله پشتی مهربانی هیات ورزش های همگانی استان فارس

  • کد خبر : 73104
  • 23 شهریور 1402 - 10:47
کوله پشتی مهربانی هیات ورزش های همگانی استان فارس
پویش کوله پشتی مهربانی ، فراخوانی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی جهت تهیه لوازم التحریر جهت کودکان نیازمند و بی سرپرست استان پهناور فارس

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس محمدرضا جعفری رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : حس زیبایی است ماه مهر و خرید لوازم تحریر و چه از مدرسه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، وقتی وارد فروشگاه‌های لوازم تحریر می‌شویم، تنوع و رنگ‌های شاد آنها شما را به یاد خاطرات مدرسه می‌اندازند. اولین فکری که در همان ابتدا به ذهن بیشتر ما می‌رسد، این است که در زمان ما این همه لوازم تحریر رنگارنگ و متنوع نبود. بله همه چیز متنوع‌تر و البته بسیار گران‌تر شده‌ است.
خرید ملزومات مدرسه یکی از راه‌های انگیزش دانش آموزان برای تحصیل است؛‌ همانطور که بیشتر ما در کودکی از خرید وسایل نو ذوق زده می‌شدیم. هیچ کودکی نیست که از داشتن یک کیف جدید برای مدرسه خوشحال نشود. اما همانطور که گفتیم هزینه‌های خرید این لوازم سال به سال بیشتر می‌شوند و عملا کودکان بیشتری بدون کیف و لوازم تحریر نو و یا حتی کافی راهی مدرسه می‌شوند.

وی گفت : شاید حتی برخی از آنها بخاطر مسائل مالی از تحصیل باز بمانند. هزینه های لازم برای ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در ایران به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، اما تمرکز ما علاوه بر نوشتار پیگیری امور تحصیلی فرزندان نیازمند نیز می باشد .

وی افزود :یک راه ساده مشارکت در طرح کمپین لوازم تحریر کوله پشتی مهربانی ، همکاری با کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس است.
هر کدام از ما، تخمین بزنیم که هزینه‌ خرید لوازم تحریر در کلان شهر شیراز برای یک کودک دبستانی حداقل چند تومان است. سری به لوازم تحریر فروشی‌های شهر بزنیم و قیمت برندهای لوازم تحریر مختلف را بررسی کنیم. خودتان را جای کودکی تصور کنید که بعد از دریافت لوازم تحریر نو سر از پا نمی‌شناسد و می‌خواهد تمام روزش را با آن ها سر و کار داشته باشد. برای برخی کودکان حتی خرید یک مداد نو هم می‌تواند انگیزه بخش باشد.

جعفری افزود: اولین هدف حس خوبی است که پس از کمک کردن نصیبتان می‌شود، اما تمام ماجرا این نیست. هر چه سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی مانند آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت، رفاه و … نیز در سطح جامعه بالاتر می‌روند. پس منفعت این کار در نهایت متوجه تمام اعضای جامعه خواهد بود.
وی افزود همه میتوانیم نقشی در علاقه‌مند کردن یک کودک به درس و ادامه تحصیل او داشته باشیم.

به یاد داشته باشید که کمک شما می‌تواند دربرآیند حرکت‌های خیر خواهانه‌ای اینچنین تاثیر بسیاری بگذارد. زمان بازگشت به مدرسه است، اما امسال با انگیزه‌تر و باانرژی‌تر و مشارکت در کمپین خرید لوازم تحریر کوله پشتی مهربانی میتواند نقش بسزایی در تامین لوازم التحریر جهت کودکان نیازمند و بی سرپرست استان فارس داشته باشد.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس اضافه کرد: قیمت لوازم تحریر به خصوص کاغذ و دفتر در بازار نسبت به گذشته افزایش فراوانی داشته است. با افزایش قیمت لوازم تحریر، تهیه و خرید برای خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم بضاعت بسیار دشوار و حتی غیرممکن شده است. با نگاه به سایت‌های فروش لوازم تحریر و مغازه‌ها لیستی از لوازم تحریر ضروری و غیرضروری دانش آموزان در مقاطع مختلف و هزینه‌ حدودی خرید آن‌ها تهیه شده است.

وی گفت : اگر شما نیز به دنبال کمک به به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند کشور خود هستید می توانید با کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس ما همراهی کرده و اقدام به خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه داشته باشید.

در صورت تمایل خیرین و خیراندیشان می توانند با همکاران هیات ورزش های همگانی استان فارس تماس حاصل کرده و در این امر خداپسندانه و انسانی شرکت کنید و هیچ عملی به اندازه مهربانی و مهربانی کردن زیبا و لذت بخش نمی باشد و این مهم نیست شما تا چه مبلغی می توانید به این کودکان نوشکفته کمک کنید بلکه مهم این است که شما به این معضل اجتماعی پی برده و درصدد کمک به این عزیزان برآمده اید.
خیرین و خیراندیشان میتوانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به آدرس بلوار رحمت ابتدای خیابان آذر پیکان ساختمان جوان تحویل نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73104

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.