• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
هیات ورزش های همگانی استان فارس

اجرای طرح قدم به قدم تا حرم هیات ورزش های همگانی استان فارس

  • کد خبر : 72722
  • 15 شهریور 1402 - 10:00
اجرای طرح قدم به قدم تا حرم هیات ورزش های همگانی استان فارس
طرح قدم به قدم تا حرم طرحی برای ارتقای سلامت با ترویج آموزه های دینی و آشنایی با مکتب سید الشهدا برای آحاد و اقشار مختلف جامعه در فارس انجام شد .

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس ،  آنچنان عشق به حسین (ع) همه وجودت را اسیر خود کرده که این روزها به فاصله این ماه تا پانزدهم شهریور در انتظار اربعینی، عهد کرده‌ای که هر سال اربعین به کربلا بروی و به خیل هزاران زائر حسین (ع) بپیوندی و در هر اربعین قدم در مسیری بر می‌داری که هیچ گاه سیراب نمی‌شوی از این همه عاشقی و دلدادگی.
گام در این مسیر عاشقی و پیمودن فرسخ‌ها با پای پیاده شاید با مشقت و سختی همراه باشد، اما همقدم شدن در کنار میلیون‌ها نفر که با همه حیرانی و سرگشتگی، می‌روند تا سر بر آستان جانان بگذارند، حسی وصف ناپذیر دارد.
قدم در مسیری که از همه چیز و همه کس عبور می‌کنی، از دنیا و تعلقاتش، زن و فرزند، خانه و کاشانه‌ای که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌ای، کوله بار سبکی بر می‌داری و یا حسین گویان قدم در راه می‌گذاری.
اما پیمایش این مسیر طولانی با عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) ، جسم سالم می‌طلبد و گام استوار؛ ورزیده نباشی قدم هایت لرزان می‌شود و قامتت بی‌جان.
عشق به حسین (ع) هر چند جسم خسته افراد کهنسال را به زحمت بر زمین می‌کشد، کودکان بازیگوش را دوان دوان در میان خیل جمعیت روانه می‌کند و تمام وجود جوانان سرمست و عاشقان خاندان نبوت و امامت را مالامال از شعف کرده و با سربند یا زهرا (س) و پرچم لبیک یا حسین (ع) در همه مسیرهای منتهی به کربلا قرار می‌دهد، اما مهمتر از هر قدم، قامت استوار است.

سلامت جسمانی مهمترین نیاز برای قدم برداشتن در اربعین حسینی (ع) است و اهمیت این موضوع سبب شد تا معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به همراه فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور اقدام به اجرایی کردن طرح قدم به قدم تا حرم نماید .

دکتر لیلا دولت آبادی سرپرست نائب رئیسی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: طرح قدم به قدم تا حرم با هدف حمایت و ترویج فرهنگی حسینی، ترویج فرهنگ ورزش همگانی و ارتقا سطح سلامت آحاد مردم، تقویت روحیه جمعی، افزایش آگاهی از فواید تمرینات ورزشی، ترویج ارتباطات اجتماعی، ارتباط معنوی با اربعین و از همه مهمتر آماده‌سازی جسمی برای اربعین تدوین و هم اکنون در اقصی نقاط کشور در حال اجرا شد .

وی افزود: شعار این طرح نیز “حیاتنا الحسین” یعنی با امام حسین (ع) زنده می‌شود و ۱۷ دستگاه اجرایی را درگیر برگزاری برنامه بودند و با مشارکت قابل تقدیر هیات های مذهبی، مجامع حسینی و گروه‌های مردمی در راستای ایجاد موکب ها در مسیر تعیین شده همکاری لازم انجام گرفت .

وی اضافه کرد: طرح قدم به قدم تا حرم یکی از طرح‌های اثرگذار از سوی معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور بود و فدراسیون هیات ورزش‌های همگانی استان را مجری آن در استان فارس کرده بود.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: شروع این طرح از ۱۵ مرداد ماه آغاز شد و تا ۱۵ شهریورماه همزمان با سوگواری اربعین حسینی (ع) ادامه داشت .

طرح قدم به قدم تا حرم تلفیقی از سلامتی، تمرینات ورزشی، معنویت و نهضت حسینی، یک فرصت منحصر به فرد برای شرکت کنندگان به منظور آماده‌سازی جسمی و روحی برای مراسم اربعین فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: هر چند این طرح با تاخیر ابلاغ شد اما این فرصت همچنان باقی است تا با همکاری سایر ارگان‌های دولتی به اجرای این طرح در مسیری بین سه تا ۶ کیلومتر بپردازیم.

وی افزود : این طرح در مسیر پیاده روی در مسیر پیاده راه سلامت معالی آباد و شهرستان ها فارس بصورت پیوسته صورت گرفت .

وی گفت : طرح قدم به قدم تا حرم در قالب پیاده روی صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی انجام شد و علاوه بر اینکه با ایجاد موکب‌های پذیرایی در طول مسیر، فعالیت‌های فرهنگی و نواهای حسینی صورت می‌گیرد، ایستگاه‌های آموزشی در راستای فضایل پیاده روی اربعین، سلامتی نیز برای شرکت کنندگان ایجاد شد .

وی افزود: مربیان پیاده روی در این مسیرها، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم در خصوص اصول پیاده روی و فعالیت بدنی را به شرکت کنندگان ارایه کردند و در ضمن در ایستگاه‌ها نسبت به ارایه جدیدترین نکات علمی و تمرینی به شهروندان اقدام شد .

دولت آبادی گفت : این طرح به دلیل تاخیر در ابلاغ شیوه اجرایی و نیز با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان فارس همه روزه در سطح شهرهای استان از ابتدای شهریورماه اجرا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72722

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.