• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
طی تفاهم نامه‌ای چهارجانبه بزودی محقق می شود؛

شبکه فارس همگام با ناشنوایان/ بهره‌مندی ناشنوایان از اخبار استان و برنامه پزشکی

  • کد خبر : 72472
  • 08 شهریور 1402 - 15:01
شبکه فارس همگام با ناشنوایان/ بهره‌مندی ناشنوایان از اخبار استان و برنامه پزشکی
با امضای تفاهم نامه بین صداوسیمای فارس، اداره کل بهزیستی استان، شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز، ناشنوایان فارس از برنامه های سیمای فارس بهره مند می شوند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای فارس، در این مراسم که چهارشنبه ۸ شهریور در صداوسیمای فارس برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: زیرساخت های حضور مترجم ناشنوایان در بخش خبری و دو برنامه پزشکی و اجتماعی صدا و سیمای فارس فراهم شده و به زودی ناشنوایان عزیز می توانند این برنامه ها را با زبان مخصوص خود ببینند.

دکتر پهلوانیان با بیان اینکه این حرکت نماد و نشانه است برای برنامه ریزی دستگاه های خدمات رسان جهت خدمت به همه شهروندان افزود: این شایستگی و ظرفیت وجود دارد که شهر شیراز از جنبه های زیرساختی و سخت افزاری، فرهنگی و نرم افزاری و آموزش حقوق شهروندی بعنوان شهر دوستدار معلول معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی فارس هم در این نشست با اشاره به وجود ۱۴۷ هزار معلول در فارس گفت: ۲۱ هزار ناشنوا در فارس زندگی می کنند و این حرکت ارزشمند در اخبار استان کار مهم و مبارکی است تا این قشر از جامعه به اخبار صدا و سیما دسترسی داشته باشند.

هوشیار ابراز امیدواری کرد این حرکت امیدآفرین بزودی در دیگر برنامه های صداوسیمای فارس نیز آغاز شود.

عضو شورای شهر شیراز نیز گفت: ۵۰ هزار معلول در شیراز هستند که نیاز به توجه ویژه دارند و در شورای اسلامی شهر شیراز ۱۶ تکلیف برای شهرداری جهت توجه به معلولان تنظیم و تصویب شده است.

زارعی با بیان اینکه فضای خوبی در شهر برای معلولان ایجاد شده است، افزود: ایجاد فرهنگسرای ویژه معلولان، بوستان با امکانات ویژه و مناسب سازی شهری از جمله این اقدامات است و در حال حاضر نه هزار و۹۰ نقطه نامناسب در معابر اصلی شهر شیراز شناسایی و برای اقدام به شهرداران ۱۱ منطقه کلانشهر شیراز ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72472

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.