• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
نماینده ولی فقیه در فارس؛

کسی مدعی نبود ضعف‌ها نیست/باید فرهنگ گفتن نقاط قوت را تقویت کنیم

  • کد خبر : 71053
  • 26 مرداد 1402 - 19:10
کسی مدعی نبود ضعف‌ها نیست/باید فرهنگ گفتن نقاط قوت را تقویت کنیم
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید براینکه هیچ کس مدعی نیست که ضعف وجود ندارد، اما باید فرهنگ گفتن نقاط قوت را تقویت کنیم؛ خاطرنشان کرد که مردم از نداشته‌ها ناراحت نمی‌شوند اما بی‌عدالتی، تبعیض و فساد آنان را ناراحت می‌کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنجشنبه ۲۶ مرداد در جمع شماری از آزادگان، ضمن تبریک سالروز بازگشت اسرای دوران دفاع مقدس به آغوش میهن، گفت: امروزه در مجموعه‌های مختلف رسمی باب شده و آن اینکه نقاط ضعف حاکمیت را زیاد یاد می‌کنیم.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه کسی ادعا نمی‌کند که ضعف وجود ندارد؛ گفت: کدام مجموعه حکومتی است که ضعف نداشته باشد، هر حاکمیتی از یک جهت قوی‌تر است و از یک ‌جهت ضعف دارد، اما در کشور ما رسمی شده که نقاط ضعف را زیاد می گوییم؛ خیر، باید نقاط قوت را بگوییم.

او با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم، خطاب به حاضران در جلسه گفت: طبیعتا شما با همه مشکلاتی که وجود دارد روحیه شکرگذاری دارید؛ آزادگان که جای خود، بقیه مردم نیز از همین سنخ هستند و کسانی که شکرگذار هستند از نظر واقعی اکثریت هستند اما طوری به ناسپاسی ها ضریب داده شده که گویی همه چیز خراب شده است.

آیت‌الله دژکام گفت: شما در پیشگاه خدا آبرو دارید و دعا کنید که این بیماری زیاد نشود وگرنه هرچه که زحمت کشیده شده ممکن است با ناسپاسی از بین برود. در تاریخ اسلام تلاش های پیامبر گرامی اسلام که کم نبود، در سال ۶۱ بچه های پیامبر به اسارت رفتند، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) فرزندزاده پیامبر هستند که در شام خطبه خواندند. آنها ذی القربی پیامبر بودند که اسیرشان کردند، این برای جامعه ما هم خدایی نکرده ممکن است پیش بیاید.

وی همچنین با اشاره به یک روایت با این معنی که “پایداری بر عمل تا خالص بماند، سخت‌تر از عمل است”، گفت: وقتی کاری انجام می دهیم آنقدر آن کار را حفظ کنیم و ادامه دهیم تا خالص به درگاه الهی تقدیم شود و این از خود اقدام مهم تر است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم توضیح مکرر پیرامون کارهایی که انجام شده، گفت: شما آزادگان، جان ملائکه داشته‌اید که زیر شکنجه در اسارت ایستادگی کردید و بزرگی کار معلوم است؛ حال سئوال اینست کاری که آنجا انجام دادیم برای که بوده؟ اگر کار و ایستادگی ما برای خدا بوده حیف است که آن را ضایع کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه برای حفظ ارزش‌های دینی باید چه کرد؟، گفت: امروز سی و چند سال بعد از حضرت امام همان مسیر را می رویم و خیلی ها تلاش کردند ‌مسیر را عوض کنند و مثلا با آمریکا سازش کنیم و ذلیل شده و زیر بار ذلت برویم اما این اتفاق نیفتاد چون نوع دین شناسی که امام ارائه فرمود با اینکه زیر بار ذلت برویم جور نیست و امروز رهبر معظم انقلاب همان مسیر را ادامه داده اند.

امام جمعه شیراز گفت: همه می دانند از نظر علمی، فنی، نظامی و خدمات به کشور پیشرفت کرده ایم و از جنوب تا شمال کشور خدمات رسانی مانند برق، گاز و… ارائه شده است اما عده ای این را نمی خواهند و به دنبال چیز دیگری هستند. همه به یاد داریم در سفر کارتر رئیس جمهور آمریکا به ایران چه اتفاقاتی افتاد و همه چیزی که عده‌ای می خواهند همین است و این ذلت است.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه، به رئیس جمهور گفتم که مردم در نداشته‌ها صبورند اما تبعیض و فساد برایشان ناراحت کننده است و جلوی آن را باید سرسختانه گرفت، گفت: اگر این کار را توانستیم انجام دهیم، می توانیم بگوییم که حیف است دینمان ضایع شود اما کسی که سهم دیگران را خورده و فساد کرده، حرفش تاثیر ندارد. ما باید تلاش کنیم به عنوان فرهنگ انقلاب اسلامی روی مبارزه با فساد و ایجاد عدالت تاکید کنیم، گمشده بشر اینجاست و عمده انقلاب ها از وقتی شروع می شود که بی عدالتی و فساد دیده می شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مبارزه جدی با فساد، بر لزوم تلاش آزادگان به عنوان خدمت‌گزاران نظام اسلامی که برای شفاف شدن افق آینده تلاش کرده‌اند، برای انتقال پیام شهدا، تاکید کرد.

امام جمعه شیراز گفت: مشکلات معیشتی مردم را ناراحت می کند ولی ضریب فساد بیشتر است و مردم را ناامید و ناراحت می کند، مردم ما عظیم هستند، دیدید که از همین مردم با دست خالی در حرم شاهچراغ(ع) تروریست داعشی را خلع سلاح می کند، ولی همین مردم از بی عدالتی ناراحت و اذیت می شوند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه همه ایرانیان عاشق امیرالمومنین علی(ع) هستیم و تصور ملت ما عدل علی است، گفت: الحمدالله دشمنان نمی توانند این عشق به اهل بیت را از ما بگیرند و باید از این ارزش ها به نحوی دفاع کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71053

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.