• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
رئیس جهاددانشگاهی فارس؛

نقش جهاددانشگاهی در زیست‌بوم فرهنگی علمی فارس مشهود است

  • کد خبر : 69443
  • 10 مرداد 1402 - 3:47
نقش جهاددانشگاهی در زیست‌بوم فرهنگی علمی فارس مشهود است
رئیس جهاددانشگاهی فارس تاکید کرد که این نهاد برخاسته از بطن انقلاب اسلامی، نقشی مشهود و برجسته در زیست بوم فرهنگی و علمی استان فارس داشته است.

امیرحسین استقلال عصر دوشنبه ۹ مردادماه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس که به‌مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از اجزای اکوسیستم فرهنگی، پژوهشی و آموزشی استان فعال بوده و تعامل مطلوبی با مجموعه ورزش و جوانان داشته است و از این رو افزایش همکاری‌ و هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، منشاء اقدامات و اثرات خوبی در جامعه به خصوص حوزه جوانان و ورزش فارس می‌تواند باشد.

 وی در پیش رو بودن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و روی دادن انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌های کشور، جهاددانشگاهی به عنوان یک بازوی اجرایی برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، تاسیس شد .

استقلال افزود: امروزه نام جهاددانشگاهی یادآور خدمات علمی ارزشمندی برای رفع نیازهای اساسی کشور نزد آحاد مختلف جامعه خواهد بود، اقداماتی نظیر آنچه در پژوهشکده رویان و حرکت پیشروانه و اثرگذار ایران اسلامی در زمینه سلول‌های بنیادی و نانو تکنولوژی رقم خورده است.

استقلال با بیان اینکه جهاددانشگاهی فارس همزمان با تاسیس این نهاد در کشور فعالیتش را آغاز کرد، گفت: اکنون جهاددانشگاهی استان فارس با استعداد چند گروه پژوهشی در زمینه‌های علوم انسانی، ژنتیک و جامعه‌شناسی سلامت، مجموعه درمانگاه، مرکز مشاوره و دانشگاه و مرکز فناوری سلامت، مرکز ارزیابی تاثیر، مرکز افکارسنجی و به همراه ۴ رسانه ایسنا، ایکنا، سینا و بازارکار خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به جامعه ارائه می‌دهد.

وی، تاسیس شعبه پارک ملی علوم و فناورهای نرم و صنایع فرهنگی در استان فارس را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: جهاددانشگاهی تنها مجموعه‌ای است که از شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی تحت عنوان صنایع نرم حمایت می‌کند که این کار با تبدیل شعبه به پردیس پارک ملی علوم و فناورهای نرم و صنایع فرهنگی در استان فارس در حال گسترش است.

استقلال گفت: سیاست در اختیار گرفتن دانش فنی جهاددانشگاهی در هر نقطه کشور برای رفع نیازهای استان را در پیش گرفتیم و فعالیت‌های خوبی با مشارکت نهادهای دولتی و حاکمیتی استان در عرصه‌های محیط زیست، گردشگری، صنعتی و… در حال انجام است.

به گزارش سحاب پرس، رئیس جهاددانشگاهی فارس، گفت: نقش آفرینی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در زیست بوم فرهنگی و علمی استان فارس مشهود است و خدمات ارزنده‌ای را به جوانان از طریق اجرای طرح سرباز مهارت و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اشتغال زایی ارائه می‌کند از این رو امیدواریم با تعامل بیشتر با اداره کل ورزش و جوانان استان بتوانیم گامی موثر در اعتلای ایران اسلامی به خصوص استان فارس برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه گفت: جهاددانشگاهی جزو نهادهای مفید و با ارزش تاریخ انقلاب اسلامی است و بار علمی کشور را به صورت اجرایی و میدانی به دوش می‌کشد ، همچنین در فعالیت‌های ارزشمند خود چارچوب علمی و کیفیت را توأمان با تلاش مضاعف در عرصه عمل انجام می‌دهد.

محمدمهدی سرافرازشکوهی افزود: اتصال علم و عمل یکی از نقاط قوت بی بدیل جهاددانشگاهی در ساختار اداری و علمی کشور است از این رو شاید هیچ تشکلی نسبت به جهاددانشگاهی نداشته باشیم که در عرصه علمی حرفی برای گفتن داشته باشد و در بخش اجرا به عنوان یک بازوی قوی اجرایی قابل توجه مطرح باشد.

شکوهی با بیان اینکه در جهاددانشگاهی فارس با روی کار آمدن مدیریت جدید شاهد رونق و دمیدن جان مجددی در حوزه جهاددانشگاهی هستیم، گفت: از همراهی صمیمانه جهاددانشگاهی فارس در ستاد ساماندهی امور جوانان استان از حضور کارشناسان در جلسات تخصصی تا اجرای طرح سرباز مهارت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به نقاط همکاری مشترک جهاددانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، گفت: به نظر می‌رسد بنابر عدم اطلاع و شناخت ظرفیت‌ها در گذشته آنطور که باید همکاری بین این دو نهاد که یک مخاطب متنوع و گسترده از جوانان و اهل علم را تحت پوشش قرار می‌دهند، شکل نگرفته و به طور مثال در عرصه رسانه از ظرفیت قابل توجه ایکنا و ایسنا به عنوان دو خبرگزاری شاخص حوزه اطلاع رسانی و خبری کشوری در جهاددانشگاهی و خبرگزاری برنا در اداره کل ورزش و جوانان برای ایجاد تعامل و هم افزایی به خوبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: حوزه همکاری تنها در بخش رسانه خلاصه نمی‌شود و در بخش جوانان از دوره‌های آمادگی پیش از ازدواج، وضعیت فرهنگی و امور جوانان گرفته تا تنوع فعالیت سمن‌ها و مهارت افزایی تشکل‌ها مردم نهاد جوانان می‌توان از توانمندی جهاددانشگاهی به خصوص در زمینه آموزش بهره برد.

شکوهی با بیان اینکه استان فارس در ورزش همگانی، روستایی، عشایری و قهرمانی ظرفیت بسیار بالایی دارد و در برخی از بخش‌ها سرآمد کشور است، گفت: جهاددانشگاهی با ارائه برنامه‌های کاربردی علمی می‌تواند در سه حوزه بخش ورزشی استان نیز نقش آفرینی کند و آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها با جهاددانشگاهی فارس هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ویژه هیات‌های ورزشی ، آموزش مربیان ورزشی برگزاری دوره‌های بازآموزی ویژه کارمندان دستگاه از دیگر حوزه‌های همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و جهاد دانشگاهی است.

شکوهی با بیان اینکه انجام کار جهادی همراه با علم از شاخصه‌های جهاددانشگاهی است، تاکید کرد: به توان اجرایی جهادی جهاددانشگاهی اعتقاد داریم که بسیار قابل تقدیر است از این رو امیدواریم با همکاری و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط جهاددانشگاهی در بدنه ورزش و جوانان استان شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در استان باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69443

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.