• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس؛

فرهنگ مهارت‌آموزی هنوز نهادینه نشده است

  • کد خبر : 69254
  • 08 مرداد 1402 - 16:34
فرهنگ مهارت‌آموزی هنوز نهادینه نشده است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با طرح این موضوع که فرهنگ مهارت‌آموزی هنوز به خوبی در سطوح مختلف جامعه نهادینه نشده است، گفت: اکثر افراد و خانواده‌ها همچنان به گرفتن یک مدرک تحصیلی فکر می‌کنند تا فراگرفتن مهارت.

رهام کیائی امروز یکشنبه ۸ مرداد با یادآوری اینکه، جامعه علاوه بر دانش به مهارت نیازمند است تا در ایجاد اشتغال پایدار موفق باشد، به وجود ۵۵ مرکز دولتی و ۱۱۲۳ مرکز خصوصی فنی و حرفه‌ای در فارس اشاره و اضافه کرد: در مراکز دولتی حدود ۶۰۰ کارشناس و مربی همکاری دارند.

کیائی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد آموزش‌ها در فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی انجام‌ می‌شود، گفت: ۵۵ مرکز دولتی بیش از ۳۰۰ کارگاه آموزشی را شامل می‌شود که آموزش‌های آنها ۱۰۰درصد رایگان ارائه می‌شود و در بخش خصوصی نیز شهریه‌ها مصوب دارد و فعالیت‌هایش تحت نظارت اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای است.

کیائی با بیان اینکه امسال هدف گذاری برای آموزش ۷۵ هزار نفر در فارس انجام شده است، گفت: طی چهارماه گذشته بیش از ۵۰ درصد عملکرد آموزشی با حدود ۴۵ هزار نفر محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اینکه در حوزه سنجش مهارت در ۴چهار ماه اول امسال ۴۴ هزار نفر سنجش مهارت شده که عمده آن به صورت آنلاین انجام شده است، گفت: در این سنجش ۱۰هزار نفر به صورت تمدید و تعویض گواهی بوده است. همچنین صدور مجوزهای آموزش آزاد دوبرابر شده و طی دو سال اخیر از ۸۰۰  به ۱۷۰۰ رسیده است.

کیائی ضمن بیان اینکه بیش از ۱۷۰۰ مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در فارس صادر شده است، خاطرنشان کرد: با افزایش صدور مجوزهای آموزش آزاد، شاهد حذف امضاهای طلایی در این بخش بوده‌ایم.

او با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت به صورت مشترک و با همکاری هفت دستگاه در بازه زمانی ۱۵ تیرماه تا ۱۵شهریور برگزار می‌شود، گفت: این طرح شامل گروه سنی ۱۲تا ۱۸ بوده و بیش از ۵۰۰ دوره کوتاه مدت از ۳۰ تا ۶۰ ساعت در فارس تعریف کرده‌ایم؛ آموزش‌های این طرح در بخش دولتی رایگان و در بخش خصوصی نیز نیم‌بها است.

کیائی از تدوین سند مهارتی فارس در افق ۱۴۱۰ خبر داد و با اشاره به اینکه نهضت مهارت آموزی در استان نهادینه شده است، یادآور شد: این روند با تلفیق دانش ومهارت برای جوانان زمینه ساز اشتغال پایدار خواهد شد و در راستای رشد تولید و اشتغال براساس شعار سال با توسعه آموزش‌های کمی و کیفی محقق می‌شود.

او همچنین به مهمترین پروژه‌های عمرانی فنی و حرفه‌ای فارس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین پروژه‌های عمرانی استان، مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری جنب بیمارستان قلب الزهراست که ۱۰ سال به دلیل مشکلات اعتباری و فنی راکد مانده بود که با پیگیری سال گذشته به پیشرفت ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین گفت: هفت شهرستان اقلید، بختگان، اوز، سرچهان، کوار،خفر، زرقان و بیضا در این استان فاقد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69254

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.