• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فارس تدوین می‌شود

  • کد خبر : 83882
  • 03 دی 1402 - 16:38
سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فارس تدوین می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سفر معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به شیراز گفت: در این سفر مقرر شد سند توسعه فنی و حرفه‌ای استان تدوین و به وزارتخانه ارسال شود.

محمدخلیل عسکری امروز، ۳ دی‌ماه در چهل و دومین جلسه شورای کیفیت‌بخشی به آموزش استان فارس اظهار کرد: ساماندهی برخی از کارها مانند پوشاک و سرویس مدارس بسیار انرژی‌بر است لذا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و در صورت امکان استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود در راستای توسعه عدالت و انجام ارزیابی‌های دقیق تر، استان‌ها بر اساس جمعیت تقسیم‌بندی و سپس مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند، افزود: در جلسات کیفیت‌بخشی حضور مدیران مدارس امری ضروری است تا مسائل درون مدرسه رصد و نیازهای واقعی به مراکز تصمیم‌گیری منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در سفر معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شد، شورایی با ریاست معاون اقتصادی استاندار و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش فارس تشکیل و فعال شود. همچنین در این سفر، مقرر شد سند توسعه فنی و حرفه‌ای استان تدوین و به وزارتخانه ارسال شود.

وی ادامه داد: در این سفر در جلسه‌ای که با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، مصوب شد تأسیس ۶ هنرستان فنی و حرفه‌ای به مصوبات سفر ریاست جمهوری اضافه و در خواست آن به وزارتخانه ارسال شود.

عسکری با تأکید بر اینکه باید در راستای افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای جایگاه استان در رتبه‌های امتحانی، افزایش معدل، رتبه‌های کنکوری و …، با عزم عمومی تلاش کنیم، گفت:‌ هیچ‌یک از بخش‌های اداره‌کل و ادارات سراسر استان فارس نباید فعالیت‌های جاری خود را متوقف کنند لذا با ارائه ساز و کارهای جدید مسیر فعالیت را هموار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه همانطور رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند در راه پیشرفت توقف ممنوع است لذا باید راهکارهایی متناسب ارائه شود و با تلاش مضاعف کارها به پیش ببریم، گفت: امتحانات فرصت مغتنمی است که باید نهایت بهره‌مندی از آن صورت گیرد تا زمینه جهش در کیفیت آموزش‌ها فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در این نشست اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، دوره آموزشی سه روزه در دی‌ماه برگزار می‌شود.

فرشید قاسمی با بیان اینکه در این دوره با بهره‌مندی از مشاوران مجرب، موضوع مشاوره تحصیلی، کنکور و هدایت تحصیلی در دستور کار قرار دارد، افزود: در این دوره بیش از ۱۰۰ نفر از مشاوران تحصیلی دوره اول متوسطه مدارس سراسر استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه فارس سومین استان در بحث پیشرفت تحصیلی در سطح کشور است، اضافه کرد: رتبه استان فارس در پروژه مهر در بخش‌های مختلف از جمله مشارکت مدارس، ثبت نام کتب درسی، ساماندهی بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83882

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.