• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
هیات ورزش های همگانی استان فارس

فارس بر سکوی نخست مسابقات میدانی فریزبی کشور در اولین مینی المپیک ساحلی جام خلیج تا ابد فارس

  • کد خبر : 68113
  • 22 تیر 1402 - 17:19
فارس بر سکوی نخست مسابقات میدانی فریزبی کشور در اولین مینی المپیک ساحلی جام خلیج تا ابد فارس
فریزبی فارس در حال پیشرفت و فتح قله های کشوری است با حمایت مسئولین و توسعه این ورزش در مدارس فارس به زودی قطب ورزش فریزبی خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از  روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس، علیرضا غلامیان سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : فریزبی کاران فارس توانستند با کسب دو مدال طلا و یک نقره و ثبت دو رکورد کشوری و کسب امتیاز در مجموع به مقام نخست کشور دست یابند.

آقای احمد رضا خلیلی از شیراز مقام اول آیتم مسافت
آقای امیرحسین کیانی از داراب مقام اول آیتم دقت و همچنین مقام دوم آیتم حداکثر زمان پرواز
آقای علیرضا رنجبر از فسا با کسب امتیاز در آیتم دقت

سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : فریزبی که چندسالی است در جهان ورزش مطرح شده است یک ورزش مهیج و مفرح میباشد که تمامی فاکتورهای آمادگی جسمانی را شامل میشود و به عنوان ورزش هزاره سوم شهرت یافته است.با توجه به علاقه افراد به پرواز کردن و به پرواز در آوردن اجسام و شور و هیجانی که در این کار وجود دارد این رشته علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است.

فریزبی در قالب فدراسیون جهانی دیسک پرنده(WFDF) فعالیت میکند که یکی از نامزدهای ورود به المپیک میباشد و ایران چندین سال است به عضویت این فدراسیون درآمده و زیر نظر فدراسیون ورزشهای همگانی میباشد.

وی افزود : باتوجه به تنوع زیاد فعالیتهایی که میتوان با دیسک پرنده انجام داد ( و کم هزینه بودن به طوریکه فقط نیاز به یک عدد دیسک ۱۷۵ گرمی به قطر ۲۷ سانتیمتر دارد)،فریزبی دارای ۷ سبک اصلی و بیش از ۲۰۰ بازی تفریحی و جذاب دیگر میباشد که توانسته گروه های مختلف سنی با توانایی های بدنی مختلف را جذب خود کند و مستعد ورود به بخش ورزش درمانی نیز میباشد.سبکهای رسمی که دارای مسابقات جهانی میباشد عبارتند از آلتیمیت،دبل دیسک ، دیسکاتن، گاتس،میدانی(انفرادی)دیسک گلف و فری استایل میباشد که آلتیمیت با توجه به تیمی و رقابتی بودن و اوج هیجانی که در آن وجود دارد نامزد ورود به المپیک میباشد.

غلامیان افزود : خوشبختانه استان فارس با سابقه ای که دارد جز پیشتازان فریزبی در کشور میباشد.که از آن جمله میتوان به تالیف کتاب قوانین آلتیمیت توسط آقای کیارش زبرجد و خانم پرهیز میمندی اشاره کرد.در بخش داوری و ادوایزری حضور آقایان محمد حسین سپهری و یاسر نوروزی به عنوان داوران ملی در رویدادهای کشوری و همچنین خانم پرهیزمیمندی ، فاطمه عزیزلی و کوثر فروهی به عنوان مسئول کمیته آموزش و کارشناس روابط عمومی و مدرس  در انجمن فریزبی کشور فعالیت دارند.

وی افزود : پیش از این مسئولیت کمیته فریزبی استان فارس بر عهده خانم بهزادی نسب بوده که هم اکنون یاسر نوروزی این مسئولیت را به عهده دارد و امیدواریم در سایه حمایت مسئولین و حضور مردمی این رشته مهیج فراگیر شده و فارس همچنان جز پیشتازان کشوری باقی بماند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68113

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.