• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2

تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع؛ اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

  • کد خبر : 67750
  • 17 تیر 1402 - 23:16
تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع؛ اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به اهداف این دانشگاه، گفت: تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع، اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس است.

به گزارش سحاب پرس، دکتر جعفر ترک زاده رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در اولین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی استان فارس که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد هدف از این نشست را تقویت تعامل صنعت و دانشگاه در راستای توسعه اشتغال پذیری دانش آموختگان و رفع نیازهای فزاینده صنایع به نیروی کار متخصص و توانمند برشمرد و گفت: مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نمایندگان صنایع بزرگ استان در این نشست به بیان دیدگاهها، نیازها و الزامات مورد نظر در ارتباط با تامیننیرو و توسعه مهارت‌ها و توانمندی های کاری مورد نیاز صنایع پرداختند.

دکتر ترک زاده با بیان اینکه تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی مورد نیاز صنایع از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارت محور و مهارت پرور کشور، طرحی را با عنوان توسعه اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه (تاد) با هدف ارتقای کیفیت و کارآمدی آموزشها و افزایش ضریب اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان و تامین نیرو‌ی کار ماهر موردنیاز صنایع در دست اجرا دارد که با سه شیوه نیروی کار ماهر مورد نیاز واحد‌های صنعتی و تجاری استان را تامین می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس این سه روش را شامل تامین نیرو از بین فارغ التحصیلان فعلی این دانشگاه، آموزش مهارت‌ها و پرورش شایستگی های مورد نیاز صنایع به دانشجویان (با بازنگری برنامه ها و روشهای آموزشی) و نیز بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه با ارائه آموزش‌های تخصصی بر اساس نیاز‌های خاص هر صنعت در تعامل با آن صنعت برشمرد.

دکتر شریفی مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس هم گفت: از آنجا که یکی از درخواست‌هایی که صنایع مختلف استان به مجموعه استانداری اعلام کرده بودند تامین نیروی کار ماهر و متخصص بوده است، این نشست تخصصی برگزار شد تا بخش مهمی از نیرو‌های مورد نیاز صنایع از بین دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت تخصصی تامین شود.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به عنوان بزرگترین دانشگاه متولی مهارت پروری در استان فارس می‌تواند بیشترین سهم در تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع را داشته باشد و ما از این طرح حمایت می کنیم.

در پایان این نشست، مدیران و نمایندگان برخی صنایع حاضر در جلسه با استقبال از این طرح، تمایل خود را جهت برقراری تعامل دوجانبه در قالب این طرح ابراز داشتند و مقرر گردید تفاهم نامه های مربوطه تنظیم و امضا شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67750

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.