• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3
استاندار فارس؛

طرح کاشت درخت در فارس با استفاده از همه ظرفیت‌ها اجرا شود

  • کد خبر : 65520
  • 17 خرداد 1402 - 23:10
طرح کاشت درخت در فارس با استفاده از همه ظرفیت‌ها اجرا شود
استاندار فارس با بیان اینکه اجرایی شدن سهم این استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، نیازمند برنامه‌ریزی عملیاتی است، بر لزوم‌ به کارگیری تمام ظرفیت‏‌های موجود برای تحقق این پروژه تاکید کرد.

دکتر محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۱۷ خرداد در جلسه بررسی وضعیت فارس در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را یکی از محورهای مهم و کارساز این طرح بیان و اضافه کرد: یکی از موارد به نتیجه رسیدن این پروژه ملی، پوشش رسانه ای و آگاهی عموم مردم است که این مهم با همکاری همه بخش‌ها از جمله دولتی و خصوصی، صنایع و شرکت‌ها میسر است.

استاندار فارس ادامه داد: بر مشارکت اقشار، گروه‌های مختلف اجتماعی و سمن‌ها در اجرای این طرح تاکید داریم. باید از ظرفیت سازمان‌ها، نهادها و ادارات در قالب تفاهمنامه، برای اجرای مراحل کاشت، نگهداری و مراقبت از درختان، بهره‌ برد.

ایمانیه همچنین بر ضرورت مستندسازی این طرح تاکید و خاطرنشان کرد: در راستای ایفای نقش فارس بعنوان بخشی از این طرح ، از سایر تجربه‌های موفق استفاده شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با بیان اینکه سهم این استان در طرح یاد شده، کاشت ۸۰ میلیون نهال طی ۴ سال است، گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار اصله نهال به صورت گلدانی و ریشه زمینی تولید شده است.

حجت‌الله مرادی با اشاره به فعال شدن ۳۷ نهالستان در فارس برای تولید درخت مورد نیاز، یادآور شد: در زمینه اجرای این طرح مشکلاتی از جمله کمبود آب و تامین زمین در استان وجود دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: علی‌رغم پیگیری‌ها هنوز هیچ بودجه‌ای از محل اعتبارات ملی برای اجرای این طرح بزرگ به استان فارس اختصاص نیافته است.

او همچنین در این نشست با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت به دلیل موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک و وجود اکوسیستم‌های شکننده و حساس و همچنین قرار داشتن ایران در زمره کشورهای با تراکم کم پوشش جنگلی اجرا شده است، گفت: این طرح با حمایت دولت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت گسترده بخش خصوصی، تشکل‌های مردم نهاد و دوستداران و علاقه مندان در یک دوره چهار ساله انجام خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صمت فارس هم در ادامه تعامل و هم‌افزایی نهادها و دستگاههای اجرایی را در اجرای این طرح بزرگ ضروری دانست و ضمن اعلام آمادگی این مجموعه برای همکاری‌های لازم با نیروهای منابع طبیعی، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا در این مسیر شاهد موفقیتهای بیش از پیش این طرح باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65520

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.