• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
هیات ورزش های همگانی استان فارس

اولین کارگاه لیوان چینی و روپایی ویژه کودکان اوتیسم در شیراز برگزار شد .

  • کد خبر : 61798
  • 28 فروردین 1402 - 23:56
اولین کارگاه لیوان چینی و روپایی ویژه کودکان اوتیسم در شیراز برگزار شد .
به همت هیات ورزش های همگانی استان فارس اولین کارگاه لیوان چینی و روپایی ویژه کودکان اوتیسم در شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس اولین کارگاه آموزشی آشنایی با لیوان چینی با حضور ۱۸ ورزشکار ( اتیسم-سندروم داون و کم توان ذهنی) با حضور کمیته لیوان استان فارس خانم ستوده فر و سرپرست کمیته ورزشی موسسه حامیان اتیسم شیراز محمد نظری و خانم مشتاقی نایب رئیس کمیته ورزشی حامیان اتیسم شیراز و روزبه مهرپور مسئول پارا کراسفیت استان فارس برای نخستین بار در کشور و در مجموعه ورزشی یادگار امام و کارگاه آموزشی روپایی با حضور ۲۰ ورزشکار ( اتیسم – سندروم داون – کم توان ذهنی) با حضور کمیته روپایی استان آقای جوکار و مدیر عامل موسسه حامیان اتیسم شیراز ، اقای رضا مرادی و سرپرست کمیته ورزشی حامیان اتیسم شیراز محمد نظری و نایب رئیس کمیته ورزشی حامیان اتیسم شیراز سرکار خانم مشتاقی در باشگاه منتظران قائم برای نخستین بار برگزار شد .
محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی استفاده می شود.
این اختلالات با مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی مشخص می شوند. افراد مبتلا به ASD اغلب علائم یا الگو های رفتاری محدود ، تکراری و کلیشه ای را نشان می دهند.
وی افزود : کودکان مبتلا به اوتیسم، ممکن است بسیاری از رفتارهای تکرار شونده، مانند به هم زدن دست‌ها، تکان دادن بدن و یا در آوردن صدا، را در اوایل زندگی داشته باشند.
وی افزود: آن‌ها ممکن است اشیا را بارها به ترتیب چیده و بهم بزنند. برخی کودکان با حرکاتی مکرر مانند گاز گرفتن دست و ضربه به سر به خود آسیب می‌زنند.
جعفری افزود : با ابتکار هیات ورزش های همگانی استان فارس در سال گذشته برای اولین بار و راستای شناخت عموم مردم و آشنایی با این اختلال و مشکلات خانوادها و کوکان اوتیسم در مسیر پیاده روی با همکاری انجمن اوتیسم ایستگاه اوتیسم راه اندازی شد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61798

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.