• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
رئیس کل دادگستری فارس؛

رسیدگی به ۳۱ هزار پرونده در نهاد داوری فارس با سازش ۹۰ درصدی

  • کد خبر : 61277
  • 21 فروردین 1402 - 21:19
رسیدگی به ۳۱ هزار پرونده در نهاد داوری فارس با سازش ۹۰ درصدی
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در حال حاضر ۷۰ مرکز نهاد داوری در این استان با حدود ۳۰۰ داور فعالیت دارد که مجموعا ۳۱ هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار داده‌اند و خوشبختانه ۹۰ درصد آن‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی دوشنبه ۲۱ فروردین در مراسم تحلیف نخستین دوره داوری حرفه‌ای با بیان اینکه ابتکار تأسیس نهادهای داوری در کشور متعلق به فارس است، گفت: از سال‌های گذشته داوری به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی در این استان مورد استفاده بوده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این مراسم که به شکل ویدئوکنفرانسی و با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، افزود: با تدوین شیوه نامه‌های مربوطه درسطح قوه قضائیه، نهادهای داوری در سراسر کشور از داوری برای حل و فصل اختلافات استفاده خواهند کرد.

وی افزود: از ۱۹۹ پروانه داوری صادر شده در کشور، ۲۸ پروانه مربوط به فارس است که همگی این داوران از قضات بازنشسته و توانمند این استان با سابقه قضایی هستند.

موسوی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای حل اختلافات از طریق داوری اهمیت ویژه‌ای قائل شده و با ذکر آیاتی در قرآن کریم, زمینه توجه بیشتر به آن را فراهم کرده است، گفت: داوری عبارتست از رفع اختلاف میان اصحاب دعوی از طریق واگذاری آن به حکمیت اشخاصی که طرفین دعوی آنها را به توافق خود انتخاب می‌کنند.

رئیس کل دادگستری فارس توجه به نهاد داوری از سوی رؤسای حوزه‌های قضایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رؤسای حوزه های قضایی استان فارس در راستای قانون و اجرای سند تحول قضایی تمهیدات لازم را برای ترویج داوری و ترغیب طرفین دعوا به حل و فصل اختلاف از طریق داوری فراهم کنند زیرا با استفاده از ظرفیت این نهاد می‌توانیم پرونده‌های قضایی را کاهش دهیم.

در این مراسم که به صورت کشوری برگزار شد، ۲۸ داور حرفه‌ای در فارس در مراکز داوری تحلیف را به جا آورده و رسما فعالیت خود در نهادهای داوری این استان را آغاز کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61277

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.