• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

تعاونی اسب‌داران فارس تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 54277
  • 06 دی 1401 - 13:12
تعاونی اسب‌داران فارس تشکیل می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه ساماندهی ارائه خدمات به واحدهای پرورش اسب این استان خبر داد و گفت: در همین راستا تعاونی اسب داران در قالب تعاونی‌های روستایی تشکیل و ثبت می شود. 

عبدالمجید رنجبر با یادآوری اینکه حدود ۶۵۰۰ راس اسب در فارس وجود دارد، گفت: هیئت موسس تعاونی اسب داران مشخص شده و به موازات آن کارهای ثبتی در حال انجام است و تمامی واحدهای پرورش اسب فعال در شهرستان‌های مختلف امکان عضویت در این تعاونی را دارند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از جهادکشاورزی فارس، رنجبر با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ واحد پرورش اسب در فارس فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۴ واحد پرورش دهنده از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، مابقی واحدها پس از راستی آزمایی میزان فعالیت توسط امور دام جهاد کشاورزی امکان عضویت در تعاونی را دارند.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل تعاونی تامین نهاده‌های یارانه‌ای مورد نیاز واحدها، انجام فرایند هویت گذاری و انجام اقدامات اصلاح نژادی و ثبت و مشخصات تسهیل و تسریع می‌شود، افزود: شهرستان‌های کوار و زرقان از عمده محل‌های تجمع واحدهای پرورش اسب در استان فارس است.

رنجبر با تاکید بر اینکه پرورش اسب به عنوان یک بخش از صنعت دامپروری بوده و از رونق روزافزونی برخوردار است، اضافه کرد: تعداد زیادی از پرورش دهندگان اسب تمایل به تولید و پرورش اصولی و اصلاح نژادی این سرمایه عظیم دارند و تشکیل و تقویت تعاونی هم در همین راستاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به برگزاری دور های آموزشی تخصصی پرورش اسب به صورت حضوری و وبیناری برای تعداد زیادی از پرورش دهندگان اسب این استان نیز اشاره و اضافه کرد: این اقدامات برای بالا بردن اطلاعات پرورش دهندگان در دست اجراست.

رنجبر ابراز امیدواری کرد که با برنامه های در دست اجرا اسب داران استان فارس بتوانند به جایگاه واقعی خود در صنعت پرورش اسب خصوصا نژاد های بومی و اصیل دست یابند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54277

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.