• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیر کل آموزش و پرورش فارس؛

اردوهای راهیان پیشرفت در فارس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 51825
  • 03 آذر 1401 - 23:20
اردوهای راهیان پیشرفت در فارس برگزار می‌شود
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:در راستای ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان، اردوهای دانش آموزی راهیان پیشرفت برای بازدید از دستاوردها و موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ویژه دانش آموزان در حال انجام است.

محمدخلیل عسکری پنجشنبه ۳ آذر در نشست هم اندیشی با اعضای جامعه روحانیت شیراز، با گرامیداشت هفته بسیج و با قرائت بخش اول وصیت نامه سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد:چنانکه شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش اشاره کرده است رهبر معظم انقلاب سرآمد همه علمای جهان اسلام است و عاقبت به خبری منوط به دل در گروی این عالم بزرگ، داشتن است.

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور اضافه کرد: با همکاری خوب نماینده ولی فقیه، استاندار و سایر مسئولان استان فارس این موضوع مدیریت و فعالیت مدارس در کمال آرامش ادامه دارد.

عسکری با تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم ادامه داد: برای اولین بار با انتقال بیش از ۷۰ درصد معلمان متقاضی نقل و انتقال موافقت شد.

وی ادامه داد: در استان فارس با محوریت نماینده ولی فقیه، یک سند راهبردی تحت عنوان نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین را ذیل سند تحول تدوین و به وزارتخانه ارسال کردیم و اولین استانی بودیم که چنین کاری را انجام دادیم.

عسکری اذعان کرد: همانگونه که در زمان جنگ بسیاری از موانع را پشت سر گذاشتیم ما نیز امروزبا همت و همدلی و همراهی همه نهادها و سازمان همه موانع را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی اظهار کرد: در حوادث اخیر دشمن امید زیادی به شیراز بسته بود که با لطف الهی و همت همه این خواب دشمن تعبیر نشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، توسعه فرهنگ شهید و شهادت را سرلوحه برنامه های خود برشمرد و افزود: یادواره شهدای شاهچراغ علیه السلام همچنان در مدارس استان ادامه دارد.

وی گفت: در راستای ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان و بازدید آن ها از دستاوردها، اردوهایی دانش آموزی راهیان پیشرفت برای بازدید از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ویژه دانش آموزان در حال انجام است.

عسکری از برگزاری بیش از یک هزار و دویست کلاس بصیرت افزایی توسط بسیج دانش آموزی در قالب جهاد تبیین خبر داد و افزود: از ظرفیت های موجود سپاه و بسیج در جهاد تبیین در مدارس استفاده کردیم و این روند ادامه دارد.

وی از صدور احکام رتبه بندی بیش از ۴۸ هزار معلم در فارس خبر داد و اظهار کرد: توسعه ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس را دنبال می کنیم تا فضای شادی و نشاط را در دانش آموزان تقویت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، تصریح کرد: طرح امین در مدارس در حال اجراست، با حوزه علمیه در ارتباط هستیم و برای اجرای این طرح، بهره مندی از وجود طلاب پیش بینی می شود.

وی گفتمان سازی با روش های مختلف را از رویکردها دانست و ادامه داد: مکانیزم ارتباط با نسل فعلی را تعریف کردیم و تلاش کردیم تا به شبهات نسل نو پاسخ دهیم.

وی افزود: امیدواریم در دیداری که در اردیبهشت سال آینده با رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت بتوانیم با عملکرد خوبمان در شرایط ایجاد شده، لبخند رضایت را بر چهره نائب امام زمان عجل الله تعالی الشریف بنشانیم.

وی ضمن قدردانی از تشکیل جلسه جامعه روحانیت مبارز با موضوع آموزش و پرورش اظهار کرد: از علمای استان فارس که دغدغه های خود را نسبت به آموزش و پرورش مطرح می کنند قدردانی می کنم چراکه این دغدغه ها ناشی از دین محوری است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز، بیش از ۹ هزار مدرسه، ۴۳ هزار کلاس درس و ۶۲ هزار معلم شاغل، در استان فارس وجود دارد.

وی گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، در حضور آیت الله اعرافی ایشان رضایت مندی خود را از اجرای سند تحول بنیادین در استان فارس بیان کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از شهرداری و شورای شهر شیراز در خصوص بازگشایی مدارس ابراز کرد: دو مرحله نشست با مجمع نمایندگان مرذم در مجلس شورای اسلامی داشته ایم و عمده نمایندگان با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت های موجود استفاده می کنیم، تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم در این دولت از شروع انقلاب تا زمان حضور اقای رئیسی کل استان ۲۷۵ فضای ورزشی ویژه دانش آموزان داشته است اما در این مدت پس از حضور آقای رئیسی ۱۶۹ فضای ورزشی ایجاد شده است.

عسکری گفت: در خصوص فضای موجود در مدارس با توجه به اغتشاشات اخیر، رویکرد ما تربیتی و ارشادی است، هم به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فرمودند حضور نوجوانان و جوانان ظاهر موضوع است توجه داریم و هم به سخنان حاج قاسم که فرمودند این ها پسران و دختران ما هستند، لذا ما نیز درتلاش هستیم بچه ها را به دامن انقلاب برگردانیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51825

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.