• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس؛

هزینه میلیاردی حمل سوخت مورد نیاز فارس

  • کد خبر : 51649
  • 29 آبان 1401 - 0:01
هزینه میلیاردی حمل سوخت مورد نیاز فارس
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: فارس جزو استان‌های با مصرف بالای فرآورده‌های نفتی است و ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کرایه نفتکش برای انتقال سوخت به فارس هزینه می‌شود.

اسدالله طاهری عصر شنبه ۲۸ آبان در شورای اداری فارس با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته بیش از ۱۴ میلیارد لیتر بنزین و ۱۲ میلیارد لیتر گازوئیل و نفت در فارس توزیع شده است، گفت: بیش از ۳۰ درصد این سوخت توزیع شده در استان به خارج از مرزها قاچاق می‌شود.

او افزود: قاچاق سوخت در ۲ ماه گذشته شدت گرفته و همین دلیل صف‌های طولانی در جایگاه های سوخت ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس حجم سوخت توزیع شده در فارس طی هفت ماه منتهی به پایان مهر امسال را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده ۱۹ درصد رشد و حجم سایر سوخت‌های توزیع شده طی این مدت نسبت به سال قبل را هم تائید کننده ۱۵ درصد افزایش دانست.

طاهری با طرح این هشدار که اگر این روند ادامه یابد مجبور به واردات گازوئیل هستیم، عامل اصلی موثر در قاچاق سوخت را تفاوت فاحش قیمت در ایران نسبت به نرخ جهانی و افزایش قیمت ارز برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی استان فارس در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: در یکماه گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در این استان توقیف شده که هیچ مسافری جابجا نمی‌کردند و تنها به قاچاق سوخت می‌پرداختند.

او با بیان اینکه فاجعه بزرگی در حال اتفاق است که این ثروت ملی توسط سوداگران به غارت‌می رود، گفت: فارس جز استان‌های با مصرف بالای فرآورده‌های نفتی است و ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کرایه نفتکش برای انتقال سوخت به فارس هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه در توزیع سوخت در سطح استان مشکلات جدی وجود دارد، گفت: روزانه بین ۶ میلیون لیتر نفت و گاز در استان توزیع و ۱.۵ تا ۲ میلیون لیتر آن قاچاق می‌شود. آمارها نشان از افزایش ۵۰ درصدی کشفیات سوخت قاچاق دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51649

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.