• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6
مدیرکل ثبت فارس:

لزوم مستند سازی اراضی و املاک دولتی در راستای اجرای بهینه قانون جامع حد نگار

  • کد خبر : 5138
  • 01 مرداد 1399 - 20:23
لزوم مستند سازی اراضی و املاک دولتی در راستای اجرای بهینه قانون جامع حد نگار
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تسریع در فرایند مستند سازی و تثبیت مالکیت های دولت را مستلزم ارائه مستندات و نقشه های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و سامانه شمیم به ادارات ثبت اسناد و املاک استان برشمرد و از تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای و صدور اسناد مالکیت کاداستری جایگزین در صورت همکاری دیگر ادارات و ارسال نقشه ها و دیگر مستندات خبر داد.

مدیرکل و دیگر معاونین اداره کل راه و شهرسازی فارس ضمن حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان با مدیرکل ثبت فارس دیدار نمود.
در این نشست سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به لزوم تداوم همکاری ادارات مرتبط در حوزه اراضی و املاک، از آمادگی ادارات تابعه ثبتی این استان در تعویض اسناد مالکیت دولتی دفترچه ای در حداقل زمان ممکن خبر داد و عنوان داشت: در راستای تحقق بهینه ماده ۳ قانون جامع حد نگار سرعت بخشی به این فرایند و صدور اسناد مالکیت کاداستری را از اولویت های سال جاری خود می دانیم.
وی تسریع در فرایند مستند سازی و تثبیت مالکیت های دولت را مستلزم ارائه مستندات و نقشه های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و سامانه شمیم به ادارات ثبت اسناد و املاک استان دانست و از تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای و صدور اسناد مالکیت کاداستری جایگزین در صورت همکاری ادارات استان و ارسال نقشه ها و دیگر مستندات خبر داد.
مدیرکل ثبت فارس خاطر نشان ساخت: نظر به تعهدات قانونی ادارات ثبت اسناد و املاک و در اجرای ماده ۱۱ قانون جامع حد نگار خود را ملزم به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری دانسته و ابراز امیدواری نمود با تداوم تعامل مطلوب و پیگیری های کارشناسان این دو اداره شاهد مستند سازی و صدور اسناد مالکیت کاداستری ادارات راه و شهرسازی استان در سریع ترین زمان ممکن باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5138

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.