• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
رئیس کل دادگستری استان فارس :

دو پرونده قتل منجر به صلح و سازش گردید

  • کد خبر : 4798
  • 19 تیر 1399 - 19:39
دو پرونده قتل منجر به صلح و سازش گردید
هفته گذشته و با تلاش اعضا شورای حل اختلاف استان فارس،امام جمعه ،روحانیون، بزرگان و معتمدین محلی شهرستان مرودشت 2 قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری با گرفتن رضایت از اولیای دم، ۱۱ فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در سال جاری برنامه ریزی مناسب و اهتمام ویژه ای در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص و تشکیل هسته های جهادی در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است .
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در تشریح این دو پرونده افزود : پس از تایید رأی توسط دیوان عالی کشور این دو پرونده برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شیراز ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف مرودشت ارجاع شد و با تلاش اعضا شعبه چهاردهم شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت، پیگیری هسته‌های جهادی و همچنین تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین، این دو پرونده مقارن با هفته کرامت ومیلاد با سعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین، به این دو جوان نادم و پشیمان زندگی مجدد بخشیدند.
وی در ادامه افزود : در این میان برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد تشخیص داده شده و قاتل به قصاص محکوممی شود اما فرد بدون برنامه ریزی قبلی و ناخواسته بر اثر یک درگیری مرتکب قتل می گردد بنابراین شورا‌های حل اختلاف در این زمینه ورود می کند و با کمک ائمه جماعات ،علما و روحانیون، معتمدین، ریش سفیداندر راستای صلح و سازش این گونه پرونده‌ها اقدام می نماید.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تلاش در جلب رضایت اولیای دم و مصالحه در این گونه پرونده‌های قتل عمد و شبه عمد که ناخواسته صورت گرفته است را حرکتی ارزشمند ، خداپسندانه و از برکات شورا‌های حل اختلاف ادانست.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن قدردانی از تلاش هسته‌های جهادی صلح و سازش و اعضا شعبه چهاردهم مرودشت تصریح کرد: رویکرد مدیریت در شوراهای حل اختلاف استان فارس بر این است که با تشکیل هسته‌های جهادی در سطح استان از ظرفیت افراد مورد وثوق و دارای جایگاه اجتماعی استفاده شود و به لطف خداوند متعال شوراهای حل اختلاف استان فارس در سال های متمادی توانسته است با استفاده از این ظرفیت موفقیت‌های چشمگیری در مختومه کردن پرونده ها و صلح و سازش به دست آورد .
وی همچنین گذشت این دو خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی و پیروی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش رئیس دادگستری ، امام جمعه و اعضای شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.
رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست معظم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه خاطر نشان کرد: باید در جهت داشتن صبر و حوصله و افزایش آستانه تحمل در سطح استان بیشتر تلاش کنیم و فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد .
وی در پایان از ریش سفیدان، متنفذین، علما، روحانیون و مسئولان استان خواست در زمینه ایجاد فرهنگ صلح و سازش تلاش نمایند و گفت: اجر و ثواب و لذتی که در عفو و بخشش است در انتقام و قصاص نیست.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4798

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.