• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
مدیر عامل برق فارس:

تلاش شبانه روزی برای تامین برق همه مناطق استان یک اولویت است

  • کد خبر : 44557
  • 30 مرداد 1401 - 10:21
تلاش شبانه روزی برای تامین برق همه مناطق استان یک اولویت است
با تلاش مهندسان و متخصصان شرکت برق منطقه ای استان فارس و با حضور مستقیم مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و همچنین معاون برنامه ریزی و مدیران این شرکت ، دو دستگاه دیزل ژنراتور برای رفع افت ولتاژ در منطقه کورده شهرستان خنج تامین و نصب گردید.

به گزارش سحاب پرس، روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس حقیقی در حاشیه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور های جدید در منطقه کورده شهرستان خنج با تقدیر از تلاش شبانه روزی مهندسان و متخصصان و دست اندرکاران راه اندازی این دو مولد اظهار داشت : تلاش شبانه روزی برای تامین برق همه مناطق استان فارس و جنوب کشور برای ما یک اولویت است و در این راستا از همه ظرفیت های قانونی استفاده می شود تا شهروندان و روستاییان در بهترین شرایط تامین برق دایم و تثبیت شده باشند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه تابستان پرمصرف و با تنش تامین برق را در حال سپری کردن هستیم اضافه کرد : امسال علاوه بر تامین برق مشترکان خانگی که به عنوان یک ضرورت سعی شد از خاموشی در این مناطق جلوگیری شود ، برق واحد های صنعتی و واحدهای تولیدی نیز مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یک اولویت به آن پرداخته شد.
مهندس حقیقی با اشاره به آماری در تامین برق صنعتی کشور گفت : آن طور که آمارهای مستند از سوی توانیر اعلام شده است ، در سال گذشته به دلیل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی، ۲ روز به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده ناچار به قطع برق بودیم که امسال واحدهای صنعتی شهرک ها تنها ۱۲ ساعت در هفته محدودیت در مصرف داشتند که می‌توانستند با استفاده از شیفت شب یا فعالیت در روز جمعه آن را هم جبران کنند. ۴۴۰ واحد انرژی بر در کشور وجود دارد که عمدتاً از واحدهای بزرگ در بخش فولاد، سیمان، آلومینیوم و مس بودند که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا این واحدها تعمیرات و یا تعطیلات خود را در طول سال به تابستان موکول کنند. این برنامه ریزی ها در استان فارس و جنوب کشور نیز بصورت دقیق انجام شده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد: در همین بخش ما ۱۱.۴۴ درصد رشد برق مصرفی داشتیم که میزان رشد مصرف برق در بخش پتروشیمی ۳۰ درصد آلومینیوم کشور ۱۸ درصد، بخش فولاد کشور ۱۰ درصد و سیمان ۵۰۴درصد نسبت به سال گذشته رشد مصرف برق داشتند. در عین حال ضرورت داشت تامین برق مشترکان خانگی نیز در اولویت باشد و با نگاه ضرورت به آن پرداخته شده است که از جمله این موارد تامین برق منطقه کورده در شهرستان خنج است.
مهندس حقیقی ادامه داد : ساکنان منطقه کورده شهرستان خنج به علت طولانی بودن فیدر فشار متوسط به طول ۱۲۰ کیلومتری با افت ولتاژ مواجه بودند ، از سویی چندین بار مناقصه توسعه این شرکت برگزار شد و با استقبال پیمانکاران و سرمایه گذاران مواجه نشد ، از این رو شرکت برق منطقه ای استان فارس تصمیم گرفت به صورت کوتاه مدت با تامین دو دستگاه مولد دیزل تامین برق این منطقه را انجام دهد.
شرح ماجرای نصب ژنراتورهای برق در کورده و دژگاه
با تلاش مهندسان و متخصصان دفتر خدمات مشترکین برق منطقه ای فارس این دو مولد در خردادماه ۱۴۰۱در منطقه کورده شهرستان خنج نصب و راه اندازی شد ، در عین حال در این منطقه نوسان ولتاژ همچنان وجود داشت و یکی از مولدها در تیرماه گذشته آسیب دیده و به فوریت نسبت به تعویض این ژنراتور اقدام به عمل آمد و ژنراتور جدید جایگزین شد و برای پشتیبانی از این دو مولد از سوی شرکت برق منطقه ای استان فارس ژنراتور سومی تامین و نصب گردید و آماده است در صورتی که مشکلی پیش آید این ژنراتور هم به مدار آید و خوشبختانه مشکل افت ولتاژ منطقه کورده تا حدودی حل شده است.
برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت
برق منطقه کورده و دژگاه اکنون وضعیت مناسب و پایداری دارد و ژنراتورها متصل به شبکه ۲۰ کیلوولت سراسری متصل هستند و بصورت موقت مشکل مرتفع شده و باتوجه به اینکه حل مشکل به صورت کوتاه مدت بوده است و برنامه ریزی شده تا در سال آینده با احداث یک پست ۱۳۲ ولت به ۲۰ کیلوولت در روستای کورده مشکل به صورت همیشگی حل شود ، خط این پست آماده است و ۶۰ کیلومتر از این خط از کنگان تا منطقه کشیده شده و مشکل تامین برق منطقه کورده با احداث این پست به صورت دائمی برطرف خواهد شد.
برای منطقه دژگاه هم اقداماتی انجام شده است ، منطقه دژگاه شامل تعدادی روستا است که با یک خط فشار متوسط تغذیه می شود ، خط ۲۰ کیلوولت برای این منطقه قبلا کشیده شده است ولی چون هادی با سطح مقطع پایین است مردم منطقه دژگاه هم با مشکل افت ولتاژ روبرو بودند که شرکت برق فارس در این منطقه هم یک دستگاه مولد نصب کرد و با همین یک دستگاه تا حدودی مشکل حل شد اما شرکت به این موضوع اکتفا نکرد و مجددا یک دستگاه پشتیبان هم تهیه کرده و نصب شده و این دو مولد توان تولیدی خود را روی خط ۲۰ کیلوولت که به شبکه سراسری وصل است تزریفق می کند.
خوشبختانه در منطقه دژگاه هم مشکل تامین برق و افت ولتاژ به صورت کوتاه مدت حل شده است ، در بلند مدت هم در این منطقه در این منطقه با احداث خط ۲۰ کیلوولت از ایستگاه آتی الاحداث ۱۳۲ کیلو ولت کورده و تقویت خط قدیمی تلاش می شود تا تامین برق منطقه دژگاه در یک فرایند همیشگی قرار گیرد و برق پایدار برای مردم تامین گردد.
همه پای کار بودند
در این زمینه لازم است از همکاران دفتر خدمات مشترکین ، معاون برنامه ریزی ، مدیرعامل و مدیران شرکت برق منطقه ای فارس قدردانی کرد ، شرایط کار در این دو منطقه بسیار سخت بوده است و تلاشگران شرکت برق فارس در گرمای بالای ۵۰ درجه فعالیت های فنی و تخصصی را انجام دادند و ژنراتورها و مولدها را راه اندازی نمودند.
برخی از کارکنان و متخصصان شرکت برق منطقه ای استان فارس در این فرایند راه اندازی ژنراتورها به صورت مداوم پای کار بودند ، نیروهای خستگی ناپذیر در این مناطق حتی لحظه ای چشم بر هم نگذاشتند و در حالی که افرادی تصور اجرای این کار را دور از ذهن می دانستند اما با تلاش شبانه روزی نتیجه تلاش متخصصان به بار نشست و توان تخصصی شرکت برق منطقه ای فارس بار دیگر محک خورد و با موفقیت آزموده شد.
باتوجه به مشکلات مردم شخص مدیر عامل توانیر تامین برق کورده و دژگاه را به صورت مداوم رصد می کردند و حتی شخص وزیر نیرو این موضوع را در برنامه پیگیری داشت و با تلاش مضاعف مشکل افت ولتاژ در کورده و دژگاه حل شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44557

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.