• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

روش جدید جراحی پیوند جمجمه با مهره گردن در شیراز

  • کد خبر : 4439
  • 29 خرداد 1399 - 18:41
روش جدید جراحی پیوند جمجمه با مهره گردن در شیراز

جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام یک روش جدید جراحی پیچیده در ناحیه مهره دوم گردن و جمجمه برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: این رویداد مهم در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز پس از هفت ساعت تلاش با موفقیت انجام شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم […]

جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام یک روش جدید جراحی پیچیده در ناحیه مهره دوم گردن و جمجمه برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: این رویداد مهم در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز پس از هفت ساعت تلاش با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سید رضا موسوی» با تشریح این رویداد مهم علمی گفت: در یک جراحی مهم حساس و پیچیده برای تخلیه تومور مهره اول گردنی (اطلس) در یک بیمار ۳۳ ساله، نیاز بود این مهره با جمجمه پیوند داده شود که این جراحی پس از هفت ساعت تلاش، با موفقیت کامل انجام شد.

او با اشاره به اینکه چنانچه این جراحی برای بیمار انجام نشده بود احتمال مشکلات عصبی و ناتوانی جسمی از ناحیه ستون فقرات و عصب وجود داشت، افزود: به دلیل گسترش یافتن این ضایعه و ناپایداری در ستون فقرات، تصمیم به اتصال جمجمه به مهره های گردنی گرفته شد و موفق شدیم با تعبیه ایمپلنت cage (کارگذاری بین استخوان کندیل جمجمه ومهره دوم گردنی) این جراحی پیچیده را انجام دهیم تا بیمار بتواند زندگی دوباره ای بدون درد را تجربه کند.

این جراح مغز و اعصاب دانشگاه با بیان اینکه این جراحی پس از برداشتن ضایعه لیتیک مهره اول گردن و آزاد سازی شریان ورتبرال انجام شده است گفت: امروزه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز این قابلیت وجود دارد که اساتید جراحی مغز و اعصاب دانشگاه بتوانند این نوع بیماری را تشخیص و در شیراز درمان شوند.
دکتر موسوی یکی از علائم های مهم این بیمار را درد این ناحیه گردن به همراه تب اعلام کرد و بیان کرد: به دلیل اینکه این غده در ناحیه حساس و محل عبور عصب های مختلف مغزی قرار داشت، انجام این روش جدید جراحی بسیار پیچیده و دشوار بود.

به گفته دکتر موسوی، این جراحی با نظارت دکتر «مجیدرضا فرخی» و تصمیم گیری نهایی اساتید ستون فقرات دانشگاه در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز انجام شد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4439

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.