• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس؛

پروژه‌های جهش تولید در اولویت تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی است

  • کد خبر : 44038
  • 26 مرداد 1401 - 8:36
پروژه‌های جهش تولید در اولویت تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در بحث تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی، اولویت با پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته و همچنین پروژه‌های جهش تولید سال ۹۹ است.

به گزارش سحاب پرس، احمد علی افکاری عصر سه شنبه ۲۵ مرداد در جلسه کارگروه فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس بیان کرد: آنچه که امسال به ما ابلاغ شده این است که ۳۰ پروژه‌ای که باید انتخاب و در سامانه نیکا بارگذاری کنیم باید حتما دولتی باشد.

او ادامه داد: سال گذشته در کنار پروژه‌های دولتی، پروژه‌های بخش خصوصی را نیز معرفی کردیم اما امسال آنچه که ابلاغ شده این است که پروژه‌ها حتما باید دولتی باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اظهار کرد: البته مهم این است که وقتی سازمان برنامه و بودجه این پروژه‌ها را به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی می‌پذیرد، تخصیص آنها ۱۰۰ درصد است.

افکاری گفت: آنچه که ابلاغ کرده‌اند این است که پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۴۰۰ و پروژه‌های جهش تولید سال ۹۹ نسبت به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی امسال اولویت دارند و تخصیص اعتبار به پروژه‌ها ۱۰۰ درصد خواهد بود.

او افزود: برخی از این پروژهپها از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می‌شوند که سعی کرده‌ایم که این پروژه‌ها را معرفی کنیم تا بتوانیم از ویژگی اقتصاد مقاومتی با تخصیص ۱۰۰ درصد استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: از جمله پروژه‌های معرفی شده می‌توان به برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی جهرم با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی رستم با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل بیمارستان ۲۸۹ تختخوابی اعصاب و روان صدرا، کمک به زیرساخت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، احداث بزرگراه برازجان – کنار تخته – بابامیدان – شیراز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان با ۹۳ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل محور جهرم – لار با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث باند دوم محور کوار – فیروزآباد – جم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل محور مرودشت – درودزن با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل محور فسا – داراب – کهگم با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.

افکاری، همچنین در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال فارس گفت: امسال بر اساس سیاست دولت، عملکرد همه دستگاه‌ها در زمینه اشتغال بررسی می‌شود.

او، در خصوص پرداخت تسهیلات بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه بیان کرد: بند ب این تسهیلات نیز قرض الحسنه و برای اشتغالزایی است که مربوط به کمیته امداد و بهزیستی و از محل اعتبار ۶۲ هزار میلیارد تومانی کل کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ادامه داد: این تسهیلات بر اساس شاخص جمعیت و نرخ بیکاری بین استان‌ها توزیع شده که سهم فارس از این اعتبارات ۲ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان است که فارس در بحث تخصیص این اعتبارات استان پنجم کشور است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه پیشنهاد داد که چگونگی تقسیم این اعتبارات در استان پذیرفته شود و هر مجموعه درصدی از سهم خود را به امور دیگری اختصاص دهد.

او افزود: اشتغال مناطقی که دچار خشکسالی هستند برای ما اهمیت بیشتری دارد.

استاندار فارس اظهار کرد: قسمتی از این تسهیلات نیز به زنان بد سرپرست، زنان بی سرپرست، زندانیان و معتادین اختصاص داده شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44038

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.