• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4
جانشین فرمانده انتظامی فارس؛

۳۰ درصد تلفات جاده ای فارس با نصب دوربین قابل مدیریت است

  • کد خبر : 41398
  • 11 مرداد 1401 - 22:39
۳۰ درصد تلفات جاده ای فارس با نصب دوربین قابل مدیریت است
جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: اگر ۲۰۰ دوربین در محورهای اصلی استان نصب شود ۲۵ تا ۳۰ درصد آمار حوادت، تلفات و فوتی‌های حوادث جاده‌ای را می‌توان مدیریت کرد.

 

به گزارش سحاب پرس، سردار سرتیپ دوم یوسف ملک زاده، روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در شیراز افزود: ۷۰ درصد حوادث و تصادفات ما مربوط به حوزه برون شهری است که ۳۰ درصد آنها در جاده‌های فرعی به وقوع می پیوند.

وی ادامه داد: نصب دوربین نقش بسیار مهمی در کاهش آمار حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن دارد و به رغم اینکه سال گذشته در شهر شیراز شاهد افزایش آمار تصادفات بودیم اما با نصب دوربین های کنترل سرعت این آمار تا حد قابل توجهی کاهش یافت.

وی اظهار داشت: بسیاری از جاده‌های اصلی استان فاقد دوربین است و ضرورت دارد که برنامه ریزی لازم برای نصب دوربین در این محورها انجام شود.

سردار ملک زاده، بر لزوم توجه به محورهای جنوبی فارس نیز تاکید کرد و گفت: تردد در محورهای جنوبی استان با توجه به ترافیک سنگین و باریکی و فرسودگی راه‌ها بسیار دشوار است و این راه‌ها پاسخگوی ترافیک و تردد در جنوب استان نیست.

اجرای ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای فارس
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس هم گفت: به منظور ساماندهی محورهای استان، امروز از طرحی در این اداره کل رونمایی شد که بر اساس آن ظرف ۱۰۰ روز آینده در ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان روکش آسفالت انجام شود.

علیرضا راستیار افزود: امروز باید بتوانیم از ظرفیت موجود در کشور در جهت توسعه راه‌های استان فارس و توسعه بخش صنعت حمل ونقل بیش از پیش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال نگهداری ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ استان فارس هستیم باید همزمان از سرمایه‌های انسانی و زیرساختی خود را در حوزه اداری و بخش‌های حمل و نقل کالا و مسافر محافظت کنیم و به دنبال تقویت آنها باشیم.

وی افزود: امروز در استان فارس ۶۰ هزار راننده و ۳۵ هزار ناوگان حمل و نقل کالا و ۶ هزار راننده و افزون بر یک هزار دستگاه ناوگان حمل ونقل مسافر داریم که در کنار سایر ظرفیت ها در خدمت رفاه حال شهروندان استان خواهند بود.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41398

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.