• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3
رئیس کل دادگستری استان فارس در آغاز دهه امامت و ولایت خبر داد:

شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه

  • کد خبر : 39014
  • 21 تیر 1401 - 9:47
شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه
رئیس کل دادگستری استان فارس در گفتگو با خبرگزاری میزان گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضائیه در سومین حرم اهل بیت(ع)، فرصتی مناسب برای معرفی شیراز به عنوان یک شهر قرآنی در کشور است.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و برای رسیدن به کمال است، گفت: پرداختن به مفاهیم قرآنی در مجموعه قضایی از اهمیت صد چندان برخوردار است و اقدام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ایده مناسبی در راستای افزایش فرهنگی قرآنی در مجموعه قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با اشاره به همزمانی این مسابقات با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید غدیر خم گفت: دهه امامت و ولایت را سرشار از درس های اعتقادی خواند و بیان داشت: این دهه گرانبها فرصتی مناسب برای تقرب به سوی خداوند سبحان و رسیدن به کمال است و یکی از راه های مهم تقرب پیروی از قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با شعار محوری عفاف و حجاب برگزار خواهد شد تصریح کرد: مسئله حجاب در کلام الله مجید در سوره‌های نور و احزاب به صراحت و وضوح تبیین شده است و نکته مهم در بررسی حجاب از نظر دین مبین اسلام، این است که نگرشی مطابق با فطرت و هویت حقیقی زنان است.

وی با تأکید بر همکاری همه نهاد های فرهنگی استان در برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی تأکید کرد و افزود: مسابقات و جشنواره های قرآنی و تقویت بعد فرهنگی و معنوی قرآن در اولویت رویدادهای فرهنگی استان است .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به جایگاه استان فارس در پرورش حافظان ، قاریان ، قرآن پژوهان و همچنین کاتبان کلام نورانی وحی گفت: رویدادهای قرآنی در شهر احمد بن موسی (ع) زمینه ساز درک بیشتر فضایل قرانی و گسترش فضایی معنوی خواهد شد.

در ادامه خواستار همکاری همه ادارات و نهادهای اجرایی در میزبانی مناسب استان در این مسابقات شد و ابراز امیدواری کرد که امسال هم به مانند گذشته استان فارس با میزبانی مناسب این مسابقات پرچمداری خود در برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی را حفظ کند.

گفتنی است هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم تیر امسال به میزبانی دادگستری استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران و در رشته های قرائت ، ترتیل ، تفسیر و هنر های تجسمی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39014

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.