• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تعطیلی ۵ مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در شیراز طی هفته گذشته

  • کد خبر : 37416
  • 25 خرداد 1401 - 15:28
تعطیلی ۵ مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در شیراز طی هفته گذشته
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی و افزایش نظارت و بازرسی ها از مراکز ارایه دهنده خدمات سلامت، از تعطیلی پنج مرکز غیرمجاز زیبایی در شیراز، طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در این باره گفت: با پیگیری‌های کارشناسان ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مراکز غیرمجاز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.

او با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از مراکز ارایه دهنده خدمات زیبایی افزود: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی است و مراجعه به این مراکز، می تواند با خطرات و پیامدهای جبران ناپذیری همراه باشد.

دکتر شریفی با اعلام اینکه انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوزهای قانونی لازم است، اضافه کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت، حق مداخله در امور درمانی را دارند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به عوارض جبران ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیر مجاز از مردم خواست تا از مراجعه به مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی پرهیز کرده و در صورت مشاهده فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی و پزشکی، موضوع را با کارشناسان سامانه های ۱۹۰ و ۱۸۱۹ در میان بگذارند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمامی مکان‌های ارایه دهنده خدمات زیبایی و پزشکی، باید دارای مجوز قانونی و تابلوی معتبر باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37416

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.