• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8
مدیرکل ثبت فارس:

مستند سازی و تثبیت مالکیت املاک و اراضی موقوفه از اولویت های ادارات ثبتی این استان

  • کد خبر : 3730
  • 30 اردیبهشت 1399 - 17:41
مستند سازی و تثبیت مالکیت املاک و اراضی موقوفه از  اولویت های ادارات ثبتی این استان

سید مهدی هاشمی ضمن اشاره به آمار این اداره کل در زمینه جانمایی، تثبیت و صدور اسناد املاک و اراضی وقفی استان تصریح نمود: جانمایی بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۸۵ هکتار از این املاک و اراضی در بانک جامع کاداستر استان از ابتدا تا کنون که بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آن […]

سید مهدی هاشمی ضمن اشاره به آمار این اداره کل در زمینه جانمایی، تثبیت و صدور اسناد املاک و اراضی وقفی استان تصریح نمود: جانمایی بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۸۵ هکتار از این املاک و اراضی در بانک جامع کاداستر استان از ابتدا تا کنون که بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آن تثبیت گردیده و صدور ۲ هزار و ۲۵۵ سند جهت موقوفات در سال گذشته حاکی از عزم جدی ادارات ثبتی تابعه این اداره کل در حفظ و حراست از مالکیتها در این زمینه است.

با حضور جمعی از مسؤلان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس در دفتر مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه این استان و به منظور بررسی عملکرد سال گذشته و هم اندیشی جهت تداوم تعامل در زمینه امور فیمابین نشستی برگزار گردید.
در این جلسه راهکارهای سرعت بخشی و تسهیل در فرایند مستند سازی موقوفات بررسی گردید و طرفین بر تداوم همکاری تا حصول نتایج مطلوب تأکید نمودند.
حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با قدردانی از عملکرد ادارات ثبتی فارس، مستند سازی املاک و اراضی وقفی را مهم ترین راهکار تثبیت مالکیت و برنامه ای راهبردی در کوتاه نمودن دست متعرضان دانست.
در ادامه این نشست سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ضمن اشاره به آمار این اداره کل در زمینه جانمایی، تثبیت و صدور اسناد املاک و اراضی وقفی استان تصریح نمود: جانمایی بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۸۵ هکتار از این املاک و اراضی در بانک جامع کاداستر استان از ابتدا تا کنون که بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آن تثبیت گردیده و صدور ۲ هزار و ۲۵۵ سند جهت موقوفات در سال گذشته حاکی از عزم جدی ادارات ثبتی تابعه این اداره کل در حفظ و حراست از مالکیتها در این زمینه است.
وی ابراز داشت: با توجه به تکالیف مندرج در قانون جامع حد نگار مبنی بر لزوم تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری و با هدف تسریع در این فرایند از ابتدای سال جاری نسبت به اطلاع رسانی به مالکین جهت انجام این امر مبادرت نمودیم و تشریک مساعی ادارات و سازمان های دولتی جهت ارائه نقشه های مالکیت املاک و اراضی تحت تملک مطابق با استانداردهای کاداستر و در سامانه شمیم به ادارات ثبت تسهیل گر و لازمه انجام بهینه این فرایند است.
مدیرکل ثبت فارس افزود: به عنوان امانتدار واقفان خود را موظف به پاسداری از موقوفات دانسته و جدیت در مستند سازی و صدور اسناد این املاک و اراضی را در دستور کار داریم و در صورت همگامی مطلوب ادارات اوقاف، ادارات ثبت نسبت به صدور این اسناد اقدام خواهند نمود.
در ادامه این جلسه حاضرین به تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات موجود پرداخته و راهکارهایی ارائه گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3730

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.