• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز؛

قرآن با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی شود

  • کد خبر : 32907
  • 18 فروردین 1401 - 10:32
قرآن با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی شود
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز گفت: قرآن با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، حجت‌الاسلام محمد شاطری در نخستین محفل انس با قرآن کریم که با حضور کارکنان سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه علیه السلام برگزار شد، گفت: اگر قرآن قابل فهم و ادراک نبود دستور به تدبر و فهم قرآن داده نمی‌شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز در ادامه، افزود: یکی از مواردی که باعث می‌شود، تا انسان تدبر و فهم در قرآن نداشته باشد، قفل شدن و زنگار گرفتن دلهاست که تاب، تحمل و درک وحی الهی را ندارد.
وی در ادامه، با توجه به فرمایش امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه که می فرماید:« و بحر لا یدرک قعره» قرآن، همچون دریایی است که نمی‌توان اعماق اش را درک کرد، خاطرنشان کرد: دریا ظاهر و باطنی دارد که ظاهر آن آب و باطنش صدف، در و گوهر گران بها می باشد.
حجت الاسلام شاطری، گفت: قرآن هم ظاهر و هم باطنی دارد، که ظاهر آن الفاظ، کلمات و باطن آن معارفی است که فقط در اختیارمطهرون قرار دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، خاطرنشان کرد: هرچه به قرآن نزدیکتر شویم عظمت آن را بیش از پیش درک خواهیم کرد.
وی، در ادامه گفت: قرآن فقط با تلاوت ظاهری از مهجوریت خارج نمی‌شود و در کنار تلاوت ظاهری نیاز به تامل،تفکر و تدبر در آیات الهی می باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز در پایان، با توجه به آیه ۳٠سوره مبارکه فرقان، افزود: قطعاً یکی از شاکیان در روز قیامت در محضر رب العالمین پیغمبر رحمه للعالمین هستند و از کسانی که قرآن را در مهجوریت گذاشته اند شکایت و شکوه می کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32907

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.