• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

راه اندازی هیات های صلح شوراهای حل اختلاف فارس در معیت کلانتری های شیراز

  • کد خبر : 31591
  • 02 اسفند 1400 - 16:18
راه اندازی هیات های صلح شوراهای حل اختلاف فارس  در معیت کلانتری های شیراز
نشست هم اندیشی با حضور دادستان عمومی و انقلاب فارس ، رئیس توسعه حل اختلاف استان ، قضات ویژه شورا و روسای کلانتری های شیراز در سالن شهید قدوسی برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، این نشست با موضوع ارجاع پرونده های تصادفات به شورای حل اختلاف ، ارجاع پرونده های کلانتریها به هیئت های صلح مساجد وتشکیل هیئت صلح در کلانتریها به منظور تسریع در رسیدگی و ایجاد مصالحه بین اصحاب دعوی برگزار شد.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت : در راستای برنامه راهبردی و سند تحول و تعالی قوه قضائیه و تاکیدات ریاست محترم قوه و دادستان معظم کل کشور مبنی بر کاهش ورودی پرونده به دادسرا ها و محاکم و تسریع و تسهیل در روند دادرسی و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف ، رسیدگی به پرونده‌های ناشی از حوادث رانندگی منجر به صدمه بدنی (تصادفات غیر فوتی ) موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی که قابل گذشت می باشند از ابتدای فرایند رسیدگی در شورا‌های حل اختلاف انجام می‌شود.

بحرینی خاطر نشان کرد : سابق بر این تمام پرونده‌های مرتبط با تصادفات بر حسب نوع رسیدگی، به دادسرا‌ها و دادگاه ارجاع داده می‌شد و فرد زیان دیده و شرکت‌های بیمه‌ای بالاجبار باید تا صدور رأی نهایی صبر می‌کردند. که این فرایند چندین ماه به طول می انجامدید با اجرای این طرح روند رسیدگی به پرونده‌های تصادفات غیر فوتی در شعب شورا‌های حل اختلاف به سرانجام می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام‌تر و سریعتر میزان خسارت به زیان دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسرا‌ها و محاکم ، رسیدگی سریعتر به جرائم و دعاوی مهم تر در دادگستری و حمایت از شرکت بیمه‌ای از دیگر اهداف این طرح است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین توانی رئیس توسعه حل اختلاف فارس به لزوم تشکیل و راه اندازی هیات های صلح در کلانتری ها اشاره کرد وگفت : در حال حاضر حدود ۱۸۰ هیات صلح در مساجد استان راه اندازی گردیده که با تشکیل و راه اندازی هیات های صلح در کلانتری ها انتظار می رود روند رسیدگی به پرونده ها تسریع و فرهنگ صلح وسازش در جامعه گسترش یابد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31591

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.