• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:

نهادینه کردن ارزش های دفاع مقدس با انسجام و هم‌افزایی سازمان‌های فرهنگی و هنری فارس

  • کد خبر : 27000
  • 01 آذر 1400 - 13:00
نهادینه کردن ارزش های دفاع مقدس با انسجام و هم‌افزایی سازمان‌های فرهنگی و هنری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: اگر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری به یک انسجام و هم‌افزایی برسند، بی‌درنگ می‌توان همه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به خوبی فرهنگ‌سازی و نهادینه کرد.

به گزارش سحاب پرس، صابر سهرابی در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بر هم‌افزایی فرهنگی و هنری برای پاسداشت دست‌آوردها و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و خود را یک سرباز و بسیجی فرهنگی خواند و گفت: اگر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری به یک انسجام و هم‌افزایی برسند، بی‌درنگ می‌توان همه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به خوبی فرهنگ‌سازی و نهادینه کرد.

سهرابی با اشاره به این که هیچ جناح، گروه، دسته و… نمی‌تواند ادعا کند که در چند سال گذشته از کمک‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بی‌بهره بوده است، ادامه داد: خوشبختانه پس از دهه‌ها، آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری با دستوری که دادند مرجعیت و ارشدیت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر پذیرفته شد که می‌توان آن را تحول و انقلاب بزرگ فرهنگی در کشور دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس یکم تا بیستم آذرماه را زمان دریافت درخواست خرید کتاب از نویسندگان و انتشارات دانست و افزود: همه نویسندگان و انتشارات‌ها می‌توانند درخواست خود را برای خرید کتاب از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش فرهنگی این اداره بدهند. در این خرید، کتاب‌های پژوهشی فارس‌شناسی به ویژه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اولویت خواهند بود.

سعید کوشکی جهرمی نیز گفت: به کوشش شهدا هرچند امروز جمهوری اسلامی امروزه در بلندای امنیت و استقلال است، باید بدانیم که اگر در زمینه فرهنگی کم‌کاری کنیم که کرده‌ایم، همه دست‌آوردهای شهدا نیز از دست خواهد رفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با پیشنهاد شناسایی و شناساندن یک کتاب خوب در هر دو هفته، ادامه داد: نیاز است تا یک کارگروه فرهنگ و هنر با نگرش به دفاع مقدس در استان راه‌اندازی شود. با این کارگروه می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه کرد.

وی با اشاره به این که جشنواره شعر دفاع مقدس در اسفند ماه برگزار خواهد شد، افزود: هرچند تا کنون جشنواره فاع مقدس در فارس برگزار شده، از امسال دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری شعر دفاع مقدس به استان فارس واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27000

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.